درباره کشور کانادا
Canada

  • موقعیت جغرافیایی: کشور کانادا دومین کشور پهناور جهان از لحاظ مساحت می‌باشد که در شمال آمریکای شمالی قرار دارد، از طرف شرق با اقیانوس اطلس، از طرف غرب با اقیانوس آرام و از طرف جنوب با ایالات متحده آمریکا همسایه است. این کشور به دلیل موقعیتش در آمریکای شمالی، مکان بسیار مناسبی برای زندگی و کار می‌باشد.
  • زبان رسمی: ٪۸۵ انگلیسی و ٪۱۵ فرانسوی
  • پایتخت: اوتاوا
  • تفاوت زمانی تورنتو با تهران: ۷ ساعت و ۳۰ دقیقه عقب‌تر از تهران
  • مساحت کل کشور: حدود ۹،۹۸۴،۶۷۰ کیلومتر مربع
  • جمعیت و سن: بیش از ۷۰ درصد جمعیت کمتر از ۴۰ سال دارند
  • ادیان: مسیحیت ٪۶۷/۲ ، اسلام ٪۳/۲ ، هندوئیسم ٪۱/۵، سیکیسم ٪۱/۴، بودیسم ٪۱/۱، یهودیت ٪۱، بدون مذهب ٪۲۴
  • نوع حکومت: دموکراسی پارلمان فدرال (پارلمان کانادا) تحت سلطنت قانون اساسی و قلمرو مشترک المنافع
  • واحد پول: دلار کانادا (CAD یا CND)
  • نرخ ارز کانادا: یک دلار آمریکا حدوداً برابر با ۱/۳۷ دلار کانادا (CAD یا CND) می‌باشد.
  • گردشگری: کشور کانادا دارای مناطق گردشگری فراوان و جذابی است که از طبیعت خیره‌کننده، شهرهای مدرن و فرهنگ متنوع برخوردار می‌باشد. برخی از جاذبه‌های مشهور عبارتند از: بنف، کوه‌های راکی، نیاگارا فالز، برج سی‌ان تاور در تورنتو و جاذبه‌های سرسبز در ونکوور.

شهرهای مهم کشور کانادا (Canada)

کشور کانادا از ده استان و سه قلمرو تشکیل شده که برخی از مهمترین استانها و شهرهای قابل توجه آنها عبارتند از:

  • استان آنتاریو: پرجمعیت ترین استان کشور کانادا، آنتاریو محل پایتخت کانادا شهر اتاوا و بزرگترین شهر آن، تورنتو می‌باشد. شهر تورنتو یک مرکز جهانی مالی و فرهنگی و شهر اتاوا دولت فدرال و نهادهای مختلف دولتی را در خود جای داده است.
  • استان کبک: بزرگترین استان از لحاظ مساحت بوده و به دلیل جمعیت غالباً فرانسوی زبان و فرهنگ منحصر به فرد شناخته شده است. شهر مونترال، بزرگترین شهر واقع در استان کبک، یک مرکز فرهنگی پر جنب و جوش با سابقه تاریخی است. شهر کبک سیتی، پایتخت استان کبک، به دلیل معماری تاریخی و جذابیت اروپایی مشهور است.
  • استان بریتیش کلمبیا: در ساحل اقیانوس آرام، استان بریتیش کلمبیا دارای یک منظره طبیعی خیره کننده می‌باشد. شهر ونکوور، بزرگترین شهر این استان، یک مقصد محبوب توریستی و یک مرکز تجاری پر رونق بوده و شهر ویکتوریا، پایتخت استان بریتیش کلمبیا، به دلیل بندر زیبا و سابقه تاریخی انگلیس شناخته شده است.
  • استان آلبرتا: آلبرتا به دلیل زیبایی طبیعی خود مشهور بوده و پارک ملی کانادایی و بنف به عنوان جاذبه‌های اصلی این استان می‌باشند. شهر ادمونتون، پایتخت این استان و شهر کلگری، بزرگترین شهر این استان، هم مراکز مهم اقتصادی و هم دروازه های تفریحی در فضای باز هستند.
  • استان آلبرتا: وینیپگ بزرگترین شهر و پایتخت این استان، به دلیل فرهنگ متنوع، اماکن تاریخی و برگزاری جشنواره‌ها معروف می‌باشد.
  • استان ساسکاچوان: رجینا بزرگترین شهر و ساسکاتون پایتخت این استان می‌باشند که هر دو مراکز مهم اقتصادی و فرهنگی در این استان هستند.
  • استان نوا اسکوشیا: هلیفاکس بزرگترین شهر و پایتخت این استان بوده و یک مرکز مراقبت و فرهنگی قابل توجه در ساحل شرقی کشور کانادا می‌باشد.

اینها برخی از استان ها و شهرهای اصلی کشور کانادا هستند، اما همه استان ها و سرزمین های کانادا در فرهنگ غنی، تاریخ و زیبایی طبیعی کشور نقش بسیاری دارند.

مجوز کار باز کانادا
مجوز کار کشور کانادا
  • نوع: مجوز کار ICT کانادا برای متقاضیان در داخل کشور کانادا
  • اعتبار: ۳، ۶ ماه، ۱، ۲ و ۳ سال
  • رنگ: کاغذ مخصوص رنگی با هالوگرام
  • استفاده: برای کار در شعبه ثبت شده در کانادا
  • زمان دریافت: پس از ثبت شعبه در کانادا و قبول شدن پرونده مجوز کار ICT
ویزای کار کانادا
ویزای کار کشور کانادا
  • نوع: ویزای کار ICT کانادا برای متقاضیان در خارج از کشور کانادا
  • اعتبار: ۳، ۶ ماه، ۱، ۲ و ۳ سال
  • رنگ: کاغذ مخصوص رنگی و الصاق در پاسپورت
  • استفاده: برای کار در شعبه ثبت شده در کانادا
  • زمان دریافت: پس از ثبت شعبه در کانادا و قبول شدن پرونده ویزای کار ICT
  •  

مجوز یا ویزای کار ICT کانادا چیست؟
انتقال درون شرکتی یا ICT (Intra-Company Transfer) فقط مختص کشور کانادا نیست، بلکه یک اصطلاح رایج است که در کشورهای مختلف از جمله کانادا برای توصیف نوعی مجوز کار استفاده می‌شود که به شرکت‌ها و موسسات اجازه می‌دهد کارمندان خود را به یک شرکت یا شعبه وابسته در کشور دیگر، منتقل نمایند.

در زمینه مهاجرت کانادا، برنامه انتقال درون شرکتی به کارمندان یک شرکت یا موسسه چند ملیتی اجازه می‌دهد تا شعبه‌ای از آن شرکت در کانادا ثبت و راه‌اندازی نمایند. این برنامه جابجایی موقت کارمندان کلیدی به کشور کانادا را تسهیل نموده و تضمین می کند که مشاغل می‌توانند به طور موثر در بازار جهانی فعالیت داشته باشند.

معمولاً سه دسته از کارمندان آن شرکت یا موسسه می‌توانند تحت برنامه ICT به کشور کانادا منتقل شوند:

  1. مدیران اجرایی: کارمندان ارشدی که در درجه اول رهبری و مدیریت شرکت یا یکی از اجزای اصلی آن را بر عهده دارند.
  2. مدیران ارشد: افرادی که یک وظیفه اساسی شرکت را مدیریت می‌کنند، بر کار سایر مدیران نظارت و کنترل داشته و یا یک وظیفه اساسی شرکت را در سطوح ارشد مدیریت می‌نمایند.
  3. نیروی کار متخصص: کارکنانی که دانش تخصصی از محصولات، خدمات، تجهیزات تحقیقاتی، تکنیک‌ها، مدیریت یا فرآیندهای شرکت یا موسسه را دارند.

چند نکته کلیدی در مورد برنامه ICT:

  1. مدت: مجوز یا ویزای کار در برنامه ICT معمولاً تا سه سال برای کارکنان دانش تخصصی و حداکثر تا پنج سال برای مدیران اجرایی و مدیران ارشد صادر می‌شود. دیگر برنامه‌های مهاجرتی افزودنی ممکن است در دسترس باشند، اما حداکثر مدت زمان برای هر دسته وجود دارد.
  2. مجوز ارزیابی تاثیر بر بازار کار کانادا (LMIA): یکی از مزایای مهم برنامه ICT این است که متقاضیان واجد شرایط، به مجوز ارزیابی تاثیر بر بازار کار کانادا (LMIA) نیاز ندارد، که معمولاً یک فرآیند دقیق است که هدف آن نشان دادن این است که هیچ نیروی کار کانادایی برای آن شغل خاص در داخل کشور کانادا وجود ندارد.
  3. تجربه کاری: متقاضیان این برنامه باید به صورت قرارداد دائمی (تمام وقت یا پاره وقت) توسط شرکت یا موسسه خارج از کانادا، برای حداقل یک سال در دوره سه ساله قبل از درخواست این برنامه، استخدام شده باشند.
  4. وجود رابطه واقعی کارفرما و کارمند: رابطه بین شرکت مادر در بیرون کانادا و شعبه آن در کانادا باید تأیید شود، معمولاً با نشان دادن اینکه آنها بخشی از یک شرکت چند ملیتی بزرگ هستند.

مزایای ویزای کار ICT کانادا چیست؟‌
برنامه انتقال درون شرکتی (ICT) در کانادا چندین مزیت را هم برای شرکت‌ها و هم برای کارمندان ارائه می‌نماید که در اینجا به شرح برخی از مزایای اصلی آن می‌پردازیم:

  1. معافیت مجوز ارزیابی تأثیر بر بازار کار کانادا (LMIA): معمولاً کارفرمایان کانادایی برای استخدام نیروی کار خارجی نیاز به دریافت مجوز LMIA مثبت از طرف دولت کانادا دارند که ثابت می‌کند برای شغل مورد نظر، به یک نیروی کار خارجی نیاز بوده و هیچ نیروی کار کانادایی برای انجام آن شغل در داخل کشور کانادا، در دسترس نمی‌باشد. با این حال، در برنامه ICT، این الزام لغو شده و به طور قابل توجهی فرآیند را ساده‌تر و زمان پردازش پرونده را کاهش می‌دهد.
  2. تسهیل عملیات تجاری: شرکت‌ها یا موسسات در خارج از کشور کانادا، می‌توانند کارمندان کلیدی خود را سریعتر و کارآمدتر به کانادا منتقل نموده و از تداوم عملیات و خدمات بین‌المللی خود، اطمینان حاصل نمایند.
  3. توانایی جابجایی: این برنامه به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا کارکنان خود را در نقاط مختلف جهان قرار داده و تبادل تجاری را تسهیل و فرهنگ سازمانی بین‌المللی را تقویت نماید.
  4. مسیر اخذ اقامت دائم: در حالی که برنامه ICT برای انتقال موقت کارمندان طراحی شده است، کارمندانی که تحت این برنامه به کشور کانادا می‌آیند ممکن است در نهایت از طریق برنامه‌های مهاجرتی مختلف، از جمله سیستم اکسپرس اینتری یا برنامه‌های نامزد استانی، واجد شرایط اقامت دائم کشور کانادا شوند.
  5. اجازه کار همسر: در بسیاری از موارد، همسران یا شرکای عادی نیروی کار انتقال یافته از طریق برنامه ICT می‌توانند مجوز کار آزاد دریافت کنند که به آنها اجازه می‌دهد برای هر کارفرمایی در داخل کانادا بدون نیاز به مجوز LMIA کار نمایند.
  6. انعطاف‌پذیری: شرکت‌ها و موسسات می‌توانند کارمندان را برای مدت‌های مختلف، از پروژه‌های کوتاه‌مدت تا دوره‌های طولانی‌تر، جذب نمایند. برنامه ICT به گونه‌ای طراحی شده است که برای پاسخگویی به طیف وسیعی از نیازهای تجاری، انعطاف پذیر می‌باشد.
  7. شناخت دانش تخصصی: برنامه ICT تصدیق می‌نماید که کارمندان خاصی دارای دانش منحصر به فرد و تخصصی وجود‌ دارند که ممکن است به راحتی در بازار کار کانادا در دسترس نباشند. این برای مشاغلی که به تخصص یا دانش اختصاصی متکی هستند، سودمند است.
  8. مزایای افزایش یافته کارکنان: کارمندانی که تحت برنامه ICT به کشور کانادا منتقل می‌شوند می‌توانند تجربه کاری بین‌المللی کسب نمایند، شبکه‌های حرفه‌ای خود را گسترش داده و به طور بالقوه فرصت‌های شغلی خود را در شعبه مربوطه، بهبود بخشند.
  9. معیارهای روشن: معیارهای واجد شرایط بودن، در عین سخت بودن، نسبتاً واضح هستند، که می‌تواند فرآیند درخواست را برای مشاغل آشنا با برنامه ساده نماید.
  10. تقویت روابط تجاری: توانایی انتقال کارکنان بین کشورها می‌تواند به تقویت روابط بین شعب کانادایی و همتایان خارجی آنها کمک نموده و منجر به همکاری و تعامل بهتر شود.

معیارهای درخواست برای ویزای ICT کانادا چیست؟
برای واجد شرایط بودن برای این برنامه، هم شرکت یا موسسه انتقال دهنده و هم کارمند باید معیارهای خاصی را به شرح ذیل داشته باشند:

  1. روابط واجد شرایط بین شرکت‌ها:
    شرکت مادر در خارج کانادا و شعبه کانادایی آن (شرکت انتقال دهنده کارمند و شرکت در کانادا) باید دارای یک رابطه واجد شرایط باشند. این به طور معمول به این معنی است که آنها باید شرکت‌های مادر، شعب، تابعه یا وابسته به یکدیگر باشند.
  2. سمت شغلی کارمند:
    کارمند منتقل شده باید تحت یکی از این سه دسته قرار گیرد:
    1. مدیران اجرایی: افراد عالی رتبه که عمدتاً مدیریت شرکت یا بخش اصلی آن را هدایت می‌کنند، خط‌مشی‌ها و اهدافی را تعیین نموده و تنها نظارت کلی را از مدیران سطوح بالاتر یا هیئت مدیره دریافت می‌نمایند.
    2. مدیران ارشد: افرادی که یک وظیفه اساسی شرکت را مدیریت می‌نمایند، بر کار سایر مدیران نظارت و کنترل داشته و یا یک وظیفه اساسی شرکت را در سطوح ارشد مدیریت می‌نمایند.
    3. نیروی کار متخصص: کارکنانی که دانش تخصصی از محصولات، خدمات، تحقیقات، تجهیزات، تکنیک‌ها، مدیریت یا سایر فرآیندهای شرکت دارند. این دانش تخصصی اغلب مختص شرکت بوده و به راحتی قابل جایگزینی نیست.
  3. مدت زمان استخدام در خارج از کانادا:
    کارمند انتقال یافته باید به صورت قرارداد دائم (تمام وقت یا پاره وقت) توسط شرکت خارج از کانادا برای حداقل یک سال در دوره سه ساله قبل از افتتاح پرونده در ویزاجو، استخدام شده باشد.
  4. هدف از انتقال کارمند:
    کارمند برای ارائه خدمات دانش مدیریتی، اجرایی یا تخصصی به شرکت‌(های) کانادایی منتقل می‌شود.
  5. انتقال موقت کارمند:
    انتقال کارمند باید موقت باشد. در حالی که فرد ممکن است در نهایت به دنبال اقامت دائم در کشور کانادا بوده و به آن دست یابد، هدف اولیه از انتقال باید موقت باشد.
  6. اصول:
    شرکت کانادایی باید فعالانه در فعالیت‌های تجاری قابل توجهی در کانادا شرکت یابد. این نباید یک شرکت فرضی باشد یا صرفاً برای جهت انتقال کارمندان به کانادا ایجاد شود. هم شرکت‌ خارجی و هم شرکت‌ کانادایی باید در تمام مدت اقامت کارمندان در کشور کانادا از قوانین مهاجرت و شرایط برنامه ICT پیروی نمایند.
  7. ثبات مالی:
    اگرچه یک معیار رسمی نیست، سلامت مالی و دوام شرکت کانادایی ممکن است برای اطمینان از واقعی بودن تاسیس شعبه، ارزیابی شود.

برای ویزای ICT کانادا چقدر سرمایه لازم است؟
برنامه انتقال درون شرکتی (ICT) در کشور کانادا بر اساس سرمایه گذاری نیست، بلکه بر اساس توانایی شرکت‌ها و موسسات خارجی برای انتقال موقت کارمندان کلیدی (مدیران، مدیران ارشد، یا نیروی کار متخصص) از یک دفتر خارج از کشور به یک دفتر در کانادا می‌باشد.

برخلاف برنامه‌های مهاجرتی خاص یا کارآفرینی، برنامه ICT سرمایه‌گذاری خاصی برای فرد متقاضی ندارد. در عوض، تمرکز اصلی آن بر ماهیت نقش شغلی و رابطه بین شرکت‌های خارجی و کانادایی است. با این حال، چند نکته مالی وجود دارد که باید در نظر داشت:

  1. کسب و کار فعال: در حالی که حداقل مقدار سرمایه‌گذاری مشخصی وجود ندارد، کسب و کار کانادایی باید فعالانه در فعالیت‌های تجاری قابل توجهی شرکت نماید. این نمی‌تواند یک شرکت فرضی باشد که صرفاً برای تسهیل انتقال کارمندان ایجاد شده باشد. این بدان معناست که باید شواهد واضحی از عملیات تجاری مانند قراردادها، معاملات تجاری، فضای اداری، کارمندان رسمی و غیره وجود داشته باشند.
  2. دوام مالی: سلامت مالی و ثبات شرکت کانادایی ممکن است در ارزیابی مشروعیت انتقال در نظر گرفته شود. هدف این است که اطمینان حاصل شود که شرکت واقعی بوده و فقط مکانیزمی برای ورود افراد به کشور کانادا نیست.
  3. دستمزد کارمند: دستمزد تعیین شده برای کارمند منتقل شده باید با استانداردهای وزارت کار کشور کانادا برای موقعیت خاص مطابقت داشته و باید برای حمایت از فرد (و خانواده آنها، در صورت لزوم) در هنگام اقامت در کانادا کافی باشد.

چه نوع ویزا یا مجوز کار می‌تواند برای برنامه ICT کانادا اعمال شود؟
برنامه انتقال درون شرکتی (ICT) در کانادا تحت برنامه نیروی کار خارجی موقت (TFWP) قرار می‌گیرد و به افراد واجد شرایط اجازه می‌دهد تا مجوز یا ویزای کار ویژه برنامه ICT را دریافت نمایند که به شرح ذیل می‌باشند:

  1. مجوز یا ویزای کار ICT:
    ویزاجو برای متقاضیانی که برای انتقال درون شرکتی به کشور کانادا درخواست می‌نمایند، گواهی معافیت LMIA را دریافت می‌نماید. “معاف از LMIA” به این معنی است که کارفرما قبل از استخدام یک نیروی کار خارجی نیازی به دریافت مجوز ارزیابی تاثیر بر بازار کار کانادا (LMIA) ندارد. این یکی از مزایای قابل توجه برنامه ICT می‌باشد.
  2. جنبه‌های کلیدی مجوز کار ICT:
    1. مدت اعتبار: مدت اعتبار مجوز یا ویزای کار بر اساس دسته‌بندی کارمندان متفاوت است:
    2. مدیران ارشد: مجوز یا ویزای کار برای دوره اولیه می‌تواند حداکثر تا سقف سه سال صادر گردد. مجوز یا ویزای کار تمدید شده قابل تمدید هم می‌باشد، اما کل اقامت نباید بیش از هفت سال تجاوز نماید.
    3. نیروی کار متخصص: مجوز یا ویزای کار برای یک دوره اولیه می‌تواند حداکثر تا سقف سه سال صادر گردد. با این حال، کل مدت اقامت آنها نباید بیش از پنج سال تجاوز نماید.
    4. مجوز یا ویزای کار محدود: مجوز یا ویزای کار ICT مختص کارفرما است، به این معنی که تنها به دارنده آن اجازه می‌دهد برای شرکت کانادایی ذکر شده در مجوز یا ویزای کار، فعالیت نماید. اگر فرد بخواهد کارفرمای خود را در کشور کانادا تغییر دهد، باید روند درخواست مجوز کار جدید را مجدداً طی نماید.
    5. مجوز یا ویزای کار آزاد همسر: در بسیاری از موارد، همسر یا شریک زندگی فرد انتقال یافته به کانادا از طریق برنامه ICT، می‌تواند مجوز کار آزاد دریافت نماید که به ایشان اجازه می‌دهد برای هر کارفرمایی در کشور کانادا با تاریخ اعتبار محدود کار نماید.
    6. تحصیل فرزندان: فرزندان تحت تکفل فرد انتقال یافته به کانادا از طریق برنامه ICT، معمولاً می‌توانند بدون نیاز به مجوز یا ویزای تحصیل در مقاطع ابتدایی و متوسطه در داخل کشور کانادا تحصیل نمایند.
    7. اقامت دائم کانادا: با اینکه مجوز یا ویزای کار ICT موقتی است، افراد در کشور کانادا ممکن است بسته به شرایطشان بعداً واجد شرایط برخی از برنامه‌های مهاجرتی اقامت دائم کانادا شوند.
    8. اجازه ورود مرزی: در برخی از موارد، به ویژه برای اتباع معاف از ویزا، مجوز کار ICT می‌تواند مستقیماً در مرز ورودی (زمینی، هوایی و دریایی) پردازش و صادر شود. با این حال، با توجه به پیچیدگی برخی موارد، اغلب توصیه می‌شود که از قبل درخواست نموده تا مشکل ورود نداشته باشید.

چه مدارکی برای درخواست ویزای ICT کانادا لازم است؟
پس از افتتاح پرونده خود در وب‌سایت ویزاجو برای برنامه انتقال درون شرکتی (ICT) در کانادا، معمولاً چندین مدارک لازم است تا نشان دهد که هم شرکت و هم کارمند(ان) معیارهای لازم را برای اخذ ویزا دارند. در اینجا یک لیست کلی از مدارکی که ممکن است نیاز داشته باشید آمده است:

برای شرکت:

  1. مدارک واجد شرایط بودن رابطه بین شعبه در داخل کانادا و شرکت مادر در خارج از کانادا:
    1. اساسنامه یا سایر اسناد ثبت تجاری یا پروانه کسب برای هم شعبه و هم شرکت مادر.
    2. نمودارهای سازمانی ساختار شرکت را چه در سطح جهانی و چه در داخل کانادا نشان می‌دهد.
    3. گزارشات مالی سالانه.
    4. هر سند دیگری که رابطه بین دو نهاد را نشان می‌دهد (مانند قراردادها یا قراردادهایی که مالکیت/کنترل مشترک را نشان می‌دهد).
    5. اثبات فعالیت های تجاری در کانادا:
    6. اطلاعاتی در مورد فعالیت‌های تجاری شرکت در کانادا.
    7. اثبات حضور فیزیکی شرکت در کانادا (مانند قراردادهای اجاره دفتر).
    8. شواهدی از فعالیت های تجاری در حال انجام، مانند قرارداد با مشتریان، قراردادهای فروش، یا هر سند مرتبط دیگر.
  2. پیشنهاد کار رسمی از شعبه کانادایی با توضیحات وظایف شغلی:
    پیشنهاد شغلی رسمی یا نامه حمایت از شرکت کانادایی برای کارمندانی که می‌خواهند به کانادا انتقال داده شوند. این باید شامل جزئیات مربوط به موقعیت، شرح وظایف شغلی، حقوق، مدت زمان استخدام و سایر شرایط مرتبط باشد.

برای کارمند:

  1. گواهی اشتغال به کار:
    1. نامه‌های استخدامی از شرکت یا موسسه مادر در خارج از کانادا که موقعیت کارمند، مدت زمان استخدام و ماهیت شغل آن را تأیید می‌نماید.
    2. فیش حقوق، اسناد مالیاتی یا سایر مدارک دال بر اشتغال رسمی و مستمر برای حداقل یک سال در سه سال قبل از افتتاح پرونده در ویزاجو.
  2. اثبات واجد شرایط بودن کارمند:
    1. شرح شغل تفصیلی از شرکت یا موسسه مادر در خارج از کانادا، مشخص کردن نقش‌ها، مسئولیت‌ها، و در صورت لزوم، جزئیات افراد تحت نظارت و مدیریت.
    2. برای نیروی کار تخصصی، می‌بایست شواهدی از ماهیت تخصصی مهارت‌ها یا دانش کارمند و اینکه چگونه در صنعت یا در شرکت منحصر به فرد بوده، ارائه گردد.
  3. رزومه: پیشینه، مهارت‌ها و تجربه حرفه‌ای کارمند را مشخص می‌نماید.
  4. مدارک هویتی و وضعیت اقامتی:
    1. پاسپورت.
    2. شناسنامه.
    3. در صورت لزوم، گواهی ازدواج یا مدرکی مبنی بر رابطه مشترک.
    4. در صورت همراهی اعضای خانواده (همسر، فرزندان تحت تکفل)، مدارک هویتی و وضعیت اقامتی آنها نیز الزامی است.
    5. اثبات مدارک (در صورت مربوط به شغل): مدارک تحصیلی، دیپلم، گواهینامه‌ها، یا هر عنوان حرفه‌ای.
  5. آزمایشات پزشکی: در برخی موارد و برای برخی از مشاغل، بر اساس سابقه اقامت اخیر متقاضی یا شغل مورد نظر در کانادا، ممکن است نیاز به انجام آزمایشات پزشکی رسمی باشد.
  6. گواهی عدم سوء پیشینه: بسته به ملیت متقاضی یا سابقه اقامت آنها در کشور‌های مختلف بیش از شش ماه، ممکن است گواهی عدم سوء پیشینه مورد نیاز باشد.

مدت زمان فرایند پرونده ویزای ICT کانادا چقدر است؟
زمان پردازش مجوز یا ویزای کار انتقال درون شرکتی (ICT)، مانند سایر برنامه‌های مربوط به مهاجرت، می‌تواند بر اساس عوامل مختلفی متفاوت باشد:

  1. حجم پرونده‌ها در اداره مهاجرت کانادا: زمان پردازش می‌تواند بر اساس تعداد کلی پرونده‌هایی که اداره مهاجرت کانادا یا آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) دریافت می‌کند، تغییر یابد.
  2. کامل بودن پرونده: اگر پرونده ثبت شده در اداره مهاجرت کانادا فاقد اسناد کافی باشد یا اگر مستندات برای افسر ویزا گنگ و واضح نباشد، ممکن است پرونده برگردانده شود یا اطلاعات بیشتری درخواست شود که منجر به تاخیر فرایند آن شود.
  3. کشور: زمان پردازش ممکن است بر اساس قوانین کشور یا دفتر ویزایی که در آن پرونده در حال پردازش است، متفاوت باشد.

روش پردازش پرونده:

  1. پردازش دفتر کنسولی یا ویزا: در صورت درخواست از خارج از کانادا از طریق کنسولگری یا دفتر ویزای کانادا، زمان رسیدگی می‌تواند بر اساس حجم کاری دفتر مورد نظر، متفاوت باشد.
  2. مرز ورودی: برای اتباع معاف از ویزای ورود، امکان ثبت پرونده به صورت مستقیم در مرز ورودی (زمینی، هوایی و دریایی) وجود دارد. در چنین مواردی معمولاً پس از بررسی مستندات در محل تصمیم گیری می‌شود. با این حال، این روش همیشه ریسک زیادی داشته و ممکن است باعث اختلال در برنامه‌های سفر شود.
  3. تمدید در داخل کانادا: اگر برای تمدید مجوز یا ویزای کار ICT فعلی از داخل کانادا درخواست شود، زمان پردازش ممکن است با زمان پرونده اولیه‌ای که در خارج از کانادا انجام شده است، متفاوت باشد.

رویدادهای استثنایی: شرایطی مانند اعتصابات، شرایط اضطراری بهداشت عمومی (مانند بیماری‌های همه‌گیر)، یا سایر رویدادهای غیرمنتظره در داخل کانادا یا کشوری که دفتر ویزا در آن وجود دارد، می‌توانند بر زمان پردازش پرونده تأثیر بگذارند.

زمان پردازش پرونده برای مجوز یا ویزای کار معاف از LMIA، که شامل مجوز یا ویزای کار ICT هم می‌شود، می‌تواند از چند هفته تا چند ماه متغیر باشد.

هزینه‌های پرونده ویزای ICT کانادا چقدر است؟
برنامه انتقال درون شرکتی (ICT) در دسته‌بندی مجوز یا ویزای کار در کشور کانادا قرار می‌گیرد. از آخرین به روز رسانی من در سپتامبر ۲۰۲۱، هزینه‌های مربوط به درخواست‌ مجوز یا ویزای کار عبارتند از:

  1. مجوز یا ویزای کار: ۱۵۵ دلار کانادا برای متقاضی اصلی (کارمند شرکت مادر).
  2. مجوز یا ویزای کار آزاد: اگر همسر متقاضی اصلی برای مجوز کار آزاد درخواست نماید، یک هزینه اضافی ۱۰۰ دلار کانادا وجود دارد.
  3. وکالت ویزاجو: مبلغ وکالت نسبت به تعداد افراد متقاضی و نوع شعبه متفاوت می‌باشد.

مدت اعتبار مجوز یا ویزای کار ICT چقدر است؟
اعتبار مجوز یا ویزای کار انتقال درون شرکتی (ICT) در کشور کانادا بر اساس سمت شغلی کارمندان شرکت مادر که به کانادا منتقل می‌شوند متفاوت بوده که در اینجا به تفکیک توضیح می‌دهیم:

مدیران ارشد و اجرایی:

  1. مجوز یا ویزای کار برای اولین بار: می‌تواند برای مدت حداکثر سه سال صادر شود.
  2. تمدید مجوز یا ویزای کار در داخل کشور کانادا: می‌تواند برای مدت حداکثر دو سال صادر شود.
  3. حداکثر مدت اعتبار: مجموع اقامت مدیران اجرایی و مدیران ارشد تحت برنامه ICT حداکثر هفت سال می‌باشد. پس از رسیدن به این حد، آنها معمولاً باید حداقل یک سال را در خارج از کشور کانادا سپری نموده تا دوباره برای ورود به کشور کانادا از طریق این برنامه واجد شرایط شوند.

نیروی کار متخصص:

  1. مجوز یا ویزای کار برای اولین بار: می‌تواند برای مدت حداکثر سه سال صادر شود.
  2. تمدید مجوز یا ویزای کار در داخل کشور کانادا: می‌تواند برای مدت حداکثر دو سال صادر شود.
  3. حداکثر مدت اعتبار: مجموع اقامت نیروی کار متخصص تحت برنامه ICT حداکثر پنج سال می‌باشد. پس از رسیدن به این حد، آنها معمولاً باید حداقل یک سال را در خارج از کشور کانادا سپری نموده تا دوباره برای ورود به کشور کانادا از طریق این برنامه واجد شرایط شوند.

نیروی کار متخصص کوتاه مدت:
در برخی موارد، مجوز یا ویزای ICT با مدت زمان کوتاه‌تری برای کارکنان نیروی کار متخصص صادر گردیده که می‌تواند تا ۱۵ روز در یک دوره شش ماهه یا حداکثر تا ۳۰ روز در یک دوره دوازده ماهه اعتبار داشته باشد. این معافیت کوتاه مدت به ترتیب هر شش ماه یک بار یا هر سال یک بار در نظر گرفته می‌شود.

توجه به این نکته ضروری است:
مدت زمان دقیق مجوز یا ویزای کار اغلب به پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمای کانادایی و نیازهای کسب و کار بستگی دارد. صرفاً به این دلیل که قانون اداره مهاجرت مدت زمات اعتبار مشخصی را تعیین کرده‌ است، لزوماً به این معنی نیست که مجوز یا ویزا به طور خودکار برای حداکثر مدت زمان اعتبار توسط افسر اداره مهاجرت صادر می‌گردد.

آیا می‌توانم مجوز یا ویزای کار ICT خود را به اقامت دائم کانادا تغییر دهم؟
تبدیل مجوز یا ویزای کار درون شرکتی (ICT) به اقامت دائم کانادا به صورت مستقیم امکان پذیر نیست، اما بسیاری از دارندگان مجوز یا ویزای کار ICT از تجربه کاری خود در داخل کانادا به عنوان قدمی برای اخذ اقامت دائم کانادا استفاده می‌نمایند که در اینجا به شرح آنها می‌پردازیم:

  1. تجربه کانادا (CEC): بخشی از سیستم اکسپرس انتری، به نام برنامه تجربه کانادا (CEC) برای نیروی کار ماهری که دارای تجربه کاری کانادایی هستند طراحی شده است. به طور معمول، شما به حداقل یک سال تجربه کاری ماهر در داخل کشور کانادا نیاز دارید. بسته به دسته‌بندی شغلی شما در وزارت کار کانادا (NOC 0، A یا B)، ممکن است واجد شرایط باشید. حضور در کانادا با مجوز یا ویزای کار ICT می‌تواند به شما کمک نماید تا این سوابق شغلی را جمع آوری نموده، و سپس از آن برای شرکت در برنامه تجربه کانادا (CEC) استفاده نمایید.
  2. نامزدهای استانی (PNP): چندین استان و منطقه در کشور کانادا دارای برنامه های مهاجرتی استانی (PNP) هستند که برای نیروی کار ماهر طراحی شده است، که برخی از آنها ممکن است به خوبی با تجربه یک فرد به عنوان یک فرد انتقال داده شده از طریق برنامه درون شرکتی (ICT) مطابقت داشته باشند. برخی از PNP‌ها برنامه‌های مهاجرتی دارند که به طور خاص برای افرادی طراحی شده‌اند که پیشنهادهای کاری یا تجربه کاری در آن استان به خصوص را دارند.
  3. نیروی کار ماهر فدرال (FSWP): همچنین بخشی از سیستم اکسپرس اینتری، به نام نیروی کار ماهر فدرال (FSWP) برای نیروی کار متخصص با تجربه کاری بین‌المللی می‌باشد. اما داشتن تجربه کاری در کانادا (مانند مجوز یا ویزای کار ICT) می‌تواند امتیاز بیشتری در سیستم رتبه‌بندی جامع اکسپرس اینتری (CRS) به شما بدهد.
  4. کفالت همسر: اگر همسر یا شریک زندگی مشترکی دارید که شهروند یا مقیم دائم کشور کانادا است، ممکن است بتواند شما را برای دریافت اقامت دائم تحت برنامه کفالت خانوادگی، حمایت نماید.
  5. گزینه‌های دیگر: برخی از مناطق دارای برنامه‌ها یا آزمایش‌های خاصی هستند، مانند آزمایشی مهاجرت آتلانتیک یا پایلوت مهاجرت روستایی و شمالی، که در آن کارفرمایان در مناطق خاص می‌توانند از نیروی کار برای دریافت اقامت دائم حمایت نمایند.

مراحلی که باید در نظر بگیرید:

  1. ارزیابی واجد شرایط بودن: قبل از در نظر گرفتن انتقال یک کارمند از شرکت یا موسسه مادر، باید تعیین کنید که برای کدام برنامه‌های اقامت دائم واجد شرایط هستید.
  2. ارزیابی اکسپرس انتری: اگر یکی از برنامه‌های اقامت دائم کانادا را از طریق اکسپرس اینتری (CEC, FSWP) در نظر می‌گیرید، با ارزیابی اکسپرس اینتری شروع نمایید. بر اساس سن، تحصیلات، سوابق شغلی (هم در کانادا و هم در سطوح بین‌المللی) و سایر عوامل، امتیاز CRS به شما تعلق می‌گیرد.
  3. دریافت دعوتنامه برای درخواست (ITA): اگر امتیاز CRS شما از آستانه تعیین شده در قرعه کشی‌های دوره‌ای اکسپرس اینتری فراتر رود، یک ITA برای اقامت دائم دریافت خواهید نمود.
  4. درخواست اقامت دائم: پس از دریافت ITA، شما یک دوره معین ۶۰ روزه برای ثبت پرونده کامل برای اقامت دائم در اداره مهاجرت کشور کانادا را دارید.
  5. حفظ وضعیت قانونی: هنگام انتقال از مجوز یا ویزای کار به اقامت دائم، حفظ وضعیت قانونی در کانادا ضروری است. اگر مجوز یا ویزای کار ICT شما رو به پایان است، ممکن است نیاز داشته باشید تا زمانی که پرونده اقامت دائم شما در اداره مهاجرت در حال انجام است، گزینه‌هایی را برای تمدید وضعیت قانونی خود یا تغییر به وضعیت قانونی دیگری را بررسی نمایید.

شایان ذکر است که قوانین، روش‌ها و برنامه‌های اداره مهاجرت کانادا در طول زمان تغییر می‌نمایند.

آیا می توانم از ویزای ICT کانادا برای درخواست ویزای استارت آپ کانادا استفاده کنم؟
برنامه انتقال درون شرکتی (ICT) و برنامه ویزای استارتاپ کانادا دو مسیر مهاجرتی مجزا هستند که هر کدام هدف و معیارهای خاص خود را دارند. با اینکه آنها برای انواع مختلفی از متقاضیان طراحی شده‌اند، ممکن است یک فرد بسته به شرایط خود برنامه‌های مهاجرتی متعددی را اقدام نماید. تفاوت برنامه انتقال درون شرکتی (ICT) و برنامه ویزای استارتاپ کانادا به شرح ذیل می‌باشند:

  1. ویزای ICT: برنامه ICT برای کسب و کارهای فعال در خارج از کشور کانادا طراحی شده است تا به طور موقت مدیران ارشد، مدیران اجرایی یا نیروی کار متخصص خود را به شعبه یا شرکت ثبت شده در کشور کانادا، منتقل نمایند. این مجوز یا ویزای کار موقت را ارائه می‌دهد و هدف اصلی تسهیل انتقال تخصص در کسب و کارهای چند ملیتی می‌باشد.
  2. ویزای استارتاپ: این برنامه کارآفرینان مهاجر با مهارت‌ها و پتانسیل ایجاد مشاغل نوآورانه در داخل کشور کانادا را هدف قرار می‌دهد که می‌توانند برای کانادایی‌ها شغل ایجاد نموده و در سطح بین‌المللی رقابت نمایند.

برای واجد شرایط بودن برای این برنامه، متقاضیان باید موارد زیر را داشته باشند:

  1. یک کسب و کار واجد شرایط
  2. از یک سازمان تعیین شده (صندوق های سرمایه‌گذاری ریسک پذیر، گروه‌های سرمایه‌گذار انجل یا ونچر) تعهد و حمایت مالی، دریافت شود.
  3. حد نساب نمره آزمون زبان انگلیسی یا فرانسه.
  4. بودجه کافی برای زندگی سال اول در کشور کانادا.

آیا می‌توان ویزای ICT را به ویزای استارتاپی تغییر داد؟
در حالی که آنها برنامه‌های جداگانه‌ای هستند، فردی که دارای مجوز یا ویزای کار ICT است، اگر ایده کسب و کار نوآورانه‌ای داشته باشد و بتواند از یک سازمان تعیین شده حمایت مالی دریافت کند، ممکن است برای ویزای استارتاپ واجد شرایط باشد.

مثال:
فردی با مجوز یا ویزای کار ICT به کشور کانادا آمده و در محیط تجاری کانادا تجربه کاری کسب می‌نماید. در طول مدت اقامت خود در کشور کانادا، یک ایده یا فرصت تجاری نوآورانه را شناسایی نموده و تصمیم می‌گیرد که یک سرمایه‌گذاری را شروع نماید. برای این منظور به سازمان‌های تعیین‌شده مراجعه نموده تا حمایت مالی و معیارهای برنامه ویزای استارتاپ را برآورده نماید. با در دست داشتن گواهی حمایت مالی، می‌تواند برای ویزای استارتاپ با هدف تضمین اقامت دائم در کانادا اقدام نماید.

سئوالات متدوال متقاضیان ویزای ICT کانادا:
هنگام تحقیق و بررسی درباره ویزای ICT کانادا، معمولاً متقاضیان طیف وسیعی از سؤالات را در سر دارند که در اینجا ویزاجو، پاسخ برخی از سؤالات معمول مشتریان شرح می‌دهیم:

معیارهای واجد شرایط بودن:

  1. آیا من به عنوان یک مدیر ارشد، اجرایی یا نیروی کار متخصص برای اخذ ویزای ICT واجد شرایط هستم؟
    برای واجد شرایط بودن، مدیران ارشد و اجرایی باید نقش اصلی نظارت بر شرکت، یک بخش یا عملکرد اصلی آن را بدون نظارت مستقیم، بر عهده داشته باشند. کارمندان نیروی کار متخصص باید دانش منحصر به فرد و تخصصی در مورد محصولات، خدمات، فرآیندها یا سیاست‌های شرکت، داشته باشند.
  2. چه مدت باید قبل از اقدام برای ویزای ICT در شرکت مادر در خارج از کانادا، مشغول به کار باشم؟
    شما باید به صورت تمام وقت با قرارداد دائمی در شرکت مرتبط در خارج از کانادا برای حداقل یک سال در دوره سه ساله قبل از ثبت پرونده در اداره مهاجرت کانادا، استخدام شده باشید.

اعتبار ویزا و قابلیت تمدید:

  1. مجوز یا ویزای کار ICT من برای چه مدت اعتبار دارد؟
    مجوز یا ویزای کار ICT در ابتدا می‌تواند تا حداکثر سه سال معتبر باشد. تمدید آن بر اساس دسته‌بندی کارمندان متفاوت است، برای مدیران ارشد و اجرایی واجد شرایط، تمدید دو سال بوده و حداکثر اقامت می‌تواند تا هفت سال باشد.
  2. آیا می توانم مجوز یا ویزای کار ICT خود را تمدید کنم، و اگر چنین است، چند بار؟
    بله، می‌توانید آن را تمدید نمایید. مدیران ارشد و اجرایی می‌توانند در مجموع تا هفت سال تمدید شوند، در حالی که کارمندان نیروی کار متخصص در مجموع فقط پنج سال می‌توانند در کشور کانادا اقامت داشته باشند.

اقامت دائم:

  1. آیا می‌توانم برای اقامت دائم کانادا در زمانی که مجوز یا ویزای کار ICT  معتبر دارم، اقدام کنم؟
    بله، در حالی که برنامه ICT برای نقل و انتقالات موقت کارمندان بین شعب، طراحی شده است، تجربه کاری شما در کانادا ممکن است شما را برای برنامه‌های اقامت دائم کانادا مانند تجربه کانادا (CEC) تحت برنامه اکسپرس اینتری واجد شرایط نماید.
  2. آیا مجوز یا ویزای کار ICT شانس اخذ اقامت دائم کانادا را افزایش می‌دهد؟
    کار در کشور کانادا از طریق برنامه ICT به شما کمک می‌نماید تا سابقه کاری کانادایی به دست آورید. در نتیجه برای برخی از برنامه‌های مهاجرتی اقامت دائم مانند CEC مفید بوده و شانس شما را برای اخذ اقامت دائم کانادا افزایش می‌دهد.

خانواده و افراد تحت تکفل:

  1. آیا می‌توانم خانواده‌ام را با خود با کانادا منتقل کنم؟
    بله، همسر، شریک زندگی مشترک و فرزندان تحت تکفل شما می‌توانند شما را به کانادا همراهی نمایند.
  2. آیا همسر من می‌تواند در زمانی که من مجوز یا ویزای کار ICT را دارم، در داخل کانادا کار نماید؟
    بله، همسر یا شریک زندگی شما واجد شرایط مجوز کار آزاد می‌باشد، که به ایشان اجازه می‌دهد برای هر کارفرمای کانادایی بدون نیاز به پیشنهاد شغلی جداگانه کار نمایند.

فرآیند و مدت زمان پرونده:

  1. چه مدارکی باید برای تشکیل پرونده ICT به ویزاجو ارائه کنم؟
    مدارک کلیدی عبارتند از: مدرکی مبنی بر رابطه بین شرکت مادر در خارج از کانادا و شرکت ثبت شده در داخل کانادا. مدرکی مبنی بر اشتغال شما با شرکت خارجی برای دوره واجد شرایط، پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای کانادایی، و مدرکی مبنی بر صلاحیت شما.
  2. مدت زمان روند پرونده مجوز یا ویزای کار ICT چقدر است؟
    مدت زمان پردازش می‌تواند بر اساس تعداد حجم پرونده‌های دیگر و شفاف بودن پرونده شما در اداره مهاجرت کانادا متفاوت باشد که معمولاً از چند هفته تا چند ماه متغیر است.

هزینه‌ها:

  1. هزینه پرونده مجوز یا ویزای کار ICT چقدر است؟
    فعلاً هزینه مجوز یا ویزای کار ۱۵۵ دلار کانادا.
  2. آیا برای آوردن اعضای خانواده هزینه اضافی وجود دارد؟
    بله، هزینه‌های جداگانه برای همراهی اعضای خانواده وجود دارند. به عنوان مثال، مجوز کار یا تحصیل برای همسر و فرزندان است.

اشتغال:

  1. آیا برای اخذ مجوز یا ویزای کار ICT به مجوز ارزیابی تأثیر بر بازار کار کانادا (LMIA) نیاز دارم؟
    خیر. برنامه ICT معاف از LMIA است، به این معنی که برای ثبت پرونده به LMIA ندارید.
  2. آیا می‌توانم با داشتن مجوز یا ویزای کار ICT فعلی، جای دیگری مشغول به کار شوم؟
    مجوز یا ویزای کار ICT به کارفرمای خاص یا همان شرکت مادر در خارج از کشور کانادا گره خورده است. برای تغییر شغل، معمولاً به درخواست مجوز یا ویزای کار جدید نیاز است که کارفرمای جدید معیارهای ICT را داشته باشد.

مقایسه با سایر برنامه‌ها:

  1. تفاوت بین مجوز یا ویزای کار ICT و مجوز کار معمولی چیست؟
    مجوز یا ویزای کار ICT برای انتقال کارمندان بین شعب شرکت از خارج به داخل کانادا طراحی شده است. در صورتی که مجوز یا ویزای کار معمولی اغلب نیاز به مجوز ارزیابی تأثیر بر بازار کار کانادا (LMIA) داشته و به انتقال شرکت‌ها محدود نمی‌شود.
  2. برنامه ICT چگونه با سایر برنامه‌های مهاجرت تجاری یا سرمایه‌گذاری در کانادا مقایسه می‌شود؟
    در حالی که برنامه ICT بر نقل و انتقالات موقت کارمندان در شرکت‌ها متمرکز است، برنامه‌های مهاجرت تجاری یا سرمایه‌گذاری دیگر، کارآفرینان یا سرمایه‌گذارانی را هدف قرار می‌دهد که قصد تأسیس، سرمایه گذاری یا به دست آوردن یک کسب و کار در داخل کشور کانادا را دارند، که برای اخذ اقامت دائم کانادا طراحی شده‌اند.

وضعیت اقامت در کانادا:

  1. اگر مدت اقامت من زودتر از انقضای مجوز یا ویزای کار ICT من به پایان برسد، چه اتفاقی می‌افتد؟
    اگر مدت اعتبار اقامت شما زودتر به پایان می‌رسد، باید برنامه‌ی مهاجرتی دیگری را بر اساس معیارهای ICT پیدا نموده و آن را به مجوز یا ویزای دیگری تغییر دهید یا در نهایت خاک کشور کانادا را ترک نمایید.
  2. اگر در حالی که با مجوز یا ویزای کار ICT در کانادا هستم، شغل خود را از دست بدهم، چه اتفاقی می‌افتد؟
    اگر زمانی که در داخل کشور کانادا مشغول به کار هستید و بعد از مدتی توسط شرکت مادر در خارج از کشور کانادا تعدیل شوید یا شغل خود را از دست بدهید، معمولاً یک بازه زمانی محدود برای یافتن یک موقعیت شغلی جدید یا تغییر وضعیت اقامتی خود (مثلاً ویزای ویزیت) یا در نهایت ترک خاک کشور کانادا را از طرف اداره مهاجرت خواهید داشت.

فرصت‌های مهاجرتی پس از مجوز یا ویزای کار ICT:

  1. آیا قبل از انقضای مجوز یا ویزای کار ICT خود می‌توانم برای برنامه‌های مهاجرتی دیگر اقدام نمایم؟
    قطعا. بسته به شرایط و تجربه کانادایی شما، ممکن است واجد شرایط برنامه‌هایی مانند تجربه کانادایی، برنامه نیروی ماهر فدرال، یا برنامه‌های نامزد استانی مختلف باشید.
  2. آیا می‌توانم برای نوع دیگری از مجوز یا ویزای کار در کانادا اقدام نمایم؟
    بله، بسته به وضعیت اقامتی شما، ممکن است واجد شرایط درخواست برای یک نوع دیگر مجوز یا ویزای کار باشید. این مورد به پیشنهاد شغلی مورد نظر از طرف کارفرمای جدید، الزامات مجوز LMIA و سایر معیارهای مهاجرتی بستگی دارد.

مبالغ پرداختی برای ویزای کار ICT کانادا
از آنجائیکه هزینه‌های مربوط به پرونده ویزای کار ICT کشور کانادا نسبت به تعداد، سن افراد خانواده شما و قوانین اداره مهاجرت، قابل تغییر می‌باشند، لذا می‌بایست فرم زیر را برای محاسبه هزینه‌های تقریبی تکمیل و ثبت نمایید:

محاسبه هزینه‌ها

محاسبه هزینه‌ها

توجه: لطفاً فرم زیر را با حروف فارسی تکمیل فرمایید.


مثال: بین روزهای شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۱۱ صبح الی ۴ بعدازظهر

چگونه می‌توانم اقدام کنم؟
شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و افتتاح پرونده خود در پورتال ویزاجو، به روش‌های زیر اقدام نمایید:

  1. ورود به پورتال ویزاجو: از آنجائیکه همه خدمات ویزاجو به مشتریان به صورت اینترنتی می‌باشد، به وب‌سایت visajoo.com مراجعه نموده و پس از «ثبت نام» به پورتال حساب‌کاربری خود وارد شوید.
  2. فرم‌‌ارزیابی رایگان: کارشناسان ما در ویزاجو قبل از صحبت یا مکاتبه با شما، نیاز به اطلاعات اولیه در مورد شرایط فعلی شما دارند، که می‌توانید با تکمیل «فرم ارزیابی» آن اطلاعات را به صورت کاملاً محرمانه در اختیار کارشناسان ما قرار دهید.
  3. نتیجه ارزیابی: همه گفتگو‌ها بین شما و ویزاجو از طریق ارسال و دریافت «تیکت» در پورتال ویزاجو می‌باشد. لذا پس از تکمیل فرم ارزیابی رایگان، با ارسال یک تیکت در حساب‌کاربری خود نتیجه ارزیابی را پیگیری نمایید.
  4. قرارداد: از آنجائیکه همه مشتریان ویزاجو از سراسر جهان هستند، امکان حضور برای امضای قرارداد را ندارند، قرارداد بین ویزاجو و مشتری به صورت قانونی و الکترونیکی در پورتال شما قرار گرفته است. برای کسب اطلاع از مفاد قرارداد ویزاجو، به پیوند «قرارداد الکترونیکی» مراجعه فرمایید.
  5. افتتاح پرونده: ویزاجو جهت سرعت دادن به ارائه خدمات و راحتی شما عزیزان، این امکان را فراهم آورده تا شما پرونده خود را به صورت اینترنتی بر روی این وب‌سایت افتتاح نموده و پرداخت آن را از طریق کردیت‌کارت، پی‌پال و یا صرافی‌های معتبر انجام نمایید. پس از دریافت مبلغ، کارشناسان ویزاجو سریعاً پرونده شما را بررسی نموده و بین ۲ روز کاری با شما در بخش «تیکت» مراحل بعدی را هماهنگ می‌نمایند.
  6. لیست مدارک: در این مرحله پس از پرداخت و افتتاح پرونده خود روی وب‌سایت، کارشناسان ویزاجو نسبت به شرایط فعلی و تعداد افراد همراه شما، لیست مدارک لازم را در یک تیکت برای شما ارسال می‌نمایند.
  7. کسب درآمد دلاری: اگر شما در هر کشوری مایل به همکاری با مجموعه بزرگ ویزاجو هستید، می‌توانید برای کسب درآمد دلاری به پیوند «کسب درآمد دلاری» مراجعه نموده و به عنوان نماینده رسمی ویزاجو برای ارائه برنامه‌های ویزا، اقامت و پاسپورت به دوستان و آشنایان خود، از راه دور مشغول به کار شوید. پرداخت کمیسیون ویزاجو به شما به صورت دلاری و هر دو هفته یکبار می‌باشد.