درباره کشور کانادا
Canada

  • موقعیت جغرافیایی: کشور کانادا دومین کشور پهناور جهان از لحاظ مساحت می‌باشد که در شمال آمریکای شمالی قرار دارد، از طرف شرق با اقیانوس اطلس، از طرف غرب با اقیانوس آرام و از طرف جنوب با ایالات متحده آمریکا همسایه است. این کشور به دلیل موقعیتش در آمریکای شمالی، مکان بسیار مناسبی برای زندگی و کار می‌باشد.
  • زبان رسمی: ٪۸۵ انگلیسی و ٪۱۵ فرانسوی
  • پایتخت: اوتاوا
  • تفاوت زمانی تورنتو با تهران: ۷ ساعت و ۳۰ دقیقه عقب‌تر از تهران
  • مساحت کل کشور: حدود ۹،۹۸۴،۶۷۰ کیلومتر مربع
  • جمعیت و سن: بیش از ۷۰ درصد جمعیت کمتر از ۴۰ سال دارند
  • ادیان: مسیحیت ٪۶۷/۲ ، اسلام ٪۳/۲ ، هندوئیسم ٪۱/۵، سیکیسم ٪۱/۴، بودیسم ٪۱/۱، یهودیت ٪۱، بدون مذهب ٪۲۴
  • نوع حکومت: دموکراسی پارلمان فدرال (پارلمان کانادا) تحت سلطنت قانون اساسی و قلمرو مشترک المنافع
  • واحد پول: دلار کانادا (CAD یا CND)
  • نرخ ارز کانادا: یک دلار آمریکا حدوداً برابر با ۱/۳۷ دلار کانادا (CAD یا CND) می‌باشد.
  • گردشگری: کشور کانادا دارای مناطق گردشگری فراوان و جذابی است که از طبیعت خیره‌کننده، شهرهای مدرن و فرهنگ متنوع برخوردار می‌باشد. برخی از جاذبه‌های مشهور عبارتند از: بنف، کوه‌های راکی، نیاگارا فالز، برج سی‌ان تاور در تورنتو و جاذبه‌های سرسبز در ونکوور.

شهرهای مهم کشور کانادا (Canada)

کشور کانادا از ده استان و سه قلمرو تشکیل شده که برخی از مهمترین استانها و شهرهای قابل توجه آنها عبارتند از:

  • استان آنتاریو: پرجمعیت ترین استان کشور کانادا، آنتاریو محل پایتخت کانادا شهر اتاوا و بزرگترین شهر آن، تورنتو می‌باشد. شهر تورنتو یک مرکز جهانی مالی و فرهنگی و شهر اتاوا دولت فدرال و نهادهای مختلف دولتی را در خود جای داده است.
  • استان کبک: بزرگترین استان از لحاظ مساحت بوده و به دلیل جمعیت غالباً فرانسوی زبان و فرهنگ منحصر به فرد شناخته شده است. شهر مونترال، بزرگترین شهر واقع در استان کبک، یک مرکز فرهنگی پر جنب و جوش با سابقه تاریخی است. شهر کبک سیتی، پایتخت استان کبک، به دلیل معماری تاریخی و جذابیت اروپایی مشهور است.
  • استان بریتیش کلمبیا: در ساحل اقیانوس آرام، استان بریتیش کلمبیا دارای یک منظره طبیعی خیره کننده می‌باشد. شهر ونکوور، بزرگترین شهر این استان، یک مقصد محبوب توریستی و یک مرکز تجاری پر رونق بوده و شهر ویکتوریا، پایتخت استان بریتیش کلمبیا، به دلیل بندر زیبا و سابقه تاریخی انگلیس شناخته شده است.
  • استان آلبرتا: آلبرتا به دلیل زیبایی طبیعی خود مشهور بوده و پارک ملی کانادایی و بنف به عنوان جاذبه‌های اصلی این استان می‌باشند. شهر ادمونتون، پایتخت این استان و شهر کلگری، بزرگترین شهر این استان، هم مراکز مهم اقتصادی و هم دروازه های تفریحی در فضای باز هستند.
  • استان آلبرتا: وینیپگ بزرگترین شهر و پایتخت این استان، به دلیل فرهنگ متنوع، اماکن تاریخی و برگزاری جشنواره‌ها معروف می‌باشد.
  • استان ساسکاچوان: رجینا بزرگترین شهر و ساسکاتون پایتخت این استان می‌باشند که هر دو مراکز مهم اقتصادی و فرهنگی در این استان هستند.
  • استان نوا اسکوشیا: هلیفاکس بزرگترین شهر و پایتخت این استان بوده و یک مرکز مراقبت و فرهنگی قابل توجه در ساحل شرقی کشور کانادا می‌باشد.

اینها برخی از استان ها و شهرهای اصلی کشور کانادا هستند، اما همه استان ها و سرزمین های کانادا در فرهنگ غنی، تاریخ و زیبایی طبیعی کشور نقش بسیاری دارند.

  • نوع: ویزای یکبار ورود اقامت دائم کانادا
  • اعتبار: حداکثر تا یکسال از تاریخ آزمایشات پزشکی
  • رنگ: قرمز چند رنگ با هالوگرام
  • استفاده: برای یکبار ورود به کانادا برای اقامت دائم
  • زمان دریافت: پس از قبول شدن پرونده اقامت دائم کانادا
کارت اقامت کانادا
کارت اقامت دائم کانادا
  • نوع: کارت الکترونیکی اقامت دائم یا کارت PR کشور کانادا
  • اعتبار: به طور معمول ۵ سال و برخی برنامه‌های مهاجرتی ۲ سال
  • رنگ: کارت رنگی با هالوگرام امنیتی
  • استفاده: برای ورود به مرز کانادا و کارت شناسایی در داخل کانادا
  • زمان دریافت: پس از قبول شدن پرونده اقامت دائم کانادا
پاسپورت کانادا
پاسپورت کانادا
  • نوع: پاسپورت دائم
  • تعداد: ۳۶ صفحه
  • اعتبار:  ۵ سال و ۱۰ سال
  • رنگ: جلد آبی تیره
  • بدون ویزا: ۱۲۰ کشور
  • ویزا در فرودگاه: ۵۱ کشور
  • نیاز به ویزا: ۲۷ کشور
  • زمان دریافت: پس از اخذ تابعیت کانادا

ویزای استارت‌آپ کانادا چیست؟
کشور کانادا برنامه ویزای استارت‌آپ کانادا (Canada’s Start-up Visa Program) را برای جذب کارآفرینان با استعدادهای مختلف از سراسر جهان، طراحی کرده است. این برنامه به کارآفرینانی که قصد دارند در کانادا کسب‌وکار تازه‌ای راه‌اندازی کنند و به اقتصاد کانادا کمک نمایند، امکان ورود و اقامت دائم در کشور کانادا را می‌دهد. ویزاجو کمک می‌کند تا افراد متقاضی از این برنامه استفاده نموده و روند ویزای استارت‌آپ را با موفقیت طی نمایند.

شرایط لازم برای درخواست ویزای استارتاپ کانادا چیست؟
برای درخواست ویزای استارت‌آپ کانادا، متقاضیان باید تعدادی از شرایط و الزامات اداره مهاجرت کانادا را برآورده نمایند که در اینجا به برخی از این الزامات اشاره می‌کنیم:

  1. ایده کسب‌وکار نوآورانه و قابل توسعه: کارآفرینان باید ایده‌ای نوآورانه داشته باشند که بتواند رقابت نموده و در بازار جهانی موفق شوند.
  2. حمایت از سازمان‌های کانادایی: کارآفرینان باید حمایت مالی و تکنیکی یکی از سازمان‌های کانادایی معتبر را جلب نماید. این سازمان‌ها می‌توانند شامل شتاب‌دهنده‌ها، مراکز نوآوری و سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر باشند.
  3. توانایی ارتباط به زبان انگلیسی یا فرانسوی: کارآفرینان باید مهارت کافی در یکی از دو زبان رسمی کشور کانادا داشته باشند تا بتوانند با مشتریان، کارکنان و سایر افراد در کانادا ارتباط برقرار نمایند.
  4. داشتن منابع مالی کافی برای زندگی: کارآفرینان باید امکانات مالی کافی را برای زندگی خود و خانواده‌شان در کشور کانادا را داشته باشند تا به کمک‌های دولتی وابسته نشوند.
  5. تعهد به سرمایه‌گذاری: کارآفرینان باید تعهد خود را به سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار خود در کشور کانادا اثبات نمایند. ممکن است حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری بسته به نوع حمایت‌کننده تغییر نماید.

مدارک لازم برای درخواست ویزای استارتاپ کانادا چیست؟
برای درخواست ویزای استارت‌آپ کانادا، ویزاجو متقاضیان را همراهی نموده تا مجموعه‌ای از مستندات را تهیه و ارائه نمایند که در اینجا بخشی از مستندات مورد نیاز را شرح می‌دهیم:

  1. فرم‌های اداره مهاجرت کانادا: تکمیل و ارسال فرم‌های درخواست ویزای استارت‌آپ کانادا به همراه همه‌ی ضمائم مورد نیاز.
  2. گواهی حمایت‌کننده: گواهی حمایت از یکی از سازمان‌های کانادایی معتبر، شامل شتاب‌دهنده‌ها، مراکز نوآوری یا سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر.
  3. طرح توجیحی کسب‌وکار: یک طرح توجیحی کسب‌وکار کامل و جامع که شامل توضیحاتی در مورد ایده کسب‌وکار، برنامه‌ریزی توسعه، برآورد بودجه و سایر جزئیات مربوط به کسب‌وکار باشد.
  4. مدارک زبان: گواهی‌های مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی معتبر، مانند IELTS, CELPIP, TEF یا TCF.
  5. گواهی مالی: ارائه مدارک مالی برای اثبات داشتن منابع مالی کافی برای زندگی در کشور کانادا، شامل گواهی‌های بانکی، سرمایه‌گذاری‌ها و دیگر دارایی‌ها در کشور مادر.
  6. شناسنامه، گذرنامه و عکس: کپی‌های رنگی از صفحات مهم گذرنامه، شناسنامه‌ها و عکس‌های رسمی با اندازه و مشخصات مورد نیاز به ویزاجو اعلام می‌نماید.
  7. مدارک تحصیلی و شغلی: گواهی‌های تحصیلی، گواهی‌های کاری و رزومه کاری برای اثبات تجربه کاری و تحصیلات.
  8. گواهی پزشکی: گواهی پزشکی از یک پزشک مورد تأیید اداره مهاجرت کانادا به منظور اثبات وضعیت سلامتی مناسب متقاضی و خانواده‌ ایشان.
  9. گواهی کیفری: ارائه گواهی‌نامه‌ای که توسط مراجع قضایی کشور محل اقامت یا کشورهایی که در آن‌ها به مدت بیش از شش ماه اقامت داشته‌اید، صادر شده باشد. این گواهی باید نشان دهد که شما و اعضای خانواده‌ی همراه (بالای ۱۸ سال) هیچ سابقه کیفری ندارید.
  10. اطلاعات مربوط به خانواده: مستنداتی مانند سند ازدواج، شناسنامه فرزندان و هر گونه مدرکی که ارتباط خانوادگی را نشان می‌دهد.
  11. هر مدرک دیگری که در فرآیند درخواست ویزا مورد نیاز باشد: بسته به موقعیت شخصی متقاضی و خانواده ایشان، ممکن است مدارک دیگری هم مورد نیاز باشند.

توجه داشته باشید که تمام مدارکی که به زبان‌های غیر انگلیسی یا فرانسوی هستند باید ترجمه شده و توسط مترجم رسمی مورد تأیید قرار گیرند. ویزاجو متقاضیان را همراهی می‌نماید تا مدارک مورد نیاز خود را به درستی تهیه و آماده‌سازی نموده و همچنین با ثبت و پیگیری مراحل درخواست ویزا، به آنها یاری رساند.

فرم‌های لازم برای درخواست ویزای استارتاپ کانادا چیست؟
برای درخواست ویزای استارت‌آپ کانادا، ویزاجو فرم‌های زیر را در اختیار متقاضیان ویزا قرار خواهد داد تا آنها فرم‌ها را تکمیل و در حساب کاربری خود در پورتال ویزاجو بارگذاری نمایند که در اینجا فهرستی از این فرم‌ها را شرح می‌دهیم:

  1. فرم IMM۵۷۶۹: فرم مربوط به اطلاعات خانوادگی بوده و شامل اطلاعاتی در مورد متقاضی و خانواده‌اش است که باید به طور دقیق طبق راهنمایی‌های کارشناسان ویزا در ویزاجو، تکمیل شود.
  2. فرم IMM۵۷۵۹: فرم درخواست ویزای موقت است که شامل اطلاعات شخصی و کاری متقاضی بوده و باید به طور کامل و صحیح طبق راهنمایی‌های کارشناسان ویزا در ویزاجو، تکمیل شود.
  3. فرم IMM۵۴۹۰: فرم برنامه کسب‌وکار بوده که شامل جزئیات برنامه کسب‌وکار متقاضی است و باید به طور کامل و جامع طبق راهنمایی‌های کارشناسان ویزا در ویزاجو، تکمیل شود.
  4. فرم IMM۵۴۹۱: فرم حمایت سازمان‌های کانادایی است که توسط یکی از سازمان‌های حمایت‌کننده کانادایی تکمیل شده و به همراه مدارک مهم دیگر به ویزاجو ارسال خواهد شد.
  5. فرم IMM۵۴۹۲: فرم اظهارنامه سرمایه‌گذاری بوده و شامل اطلاعات مربوط به سرمایه‌گذاری و تعهدات مالی متقاضی است که باید به طور دقیق طبق راهنمایی‌های کارشناسان ویزا در ویزاجو، تکمیل شود.

توجه داشته باشید که این فرم‌ها را ویزاجو طبق اطلاعات متقاضی تکمیل نموده و جهت بررسی بیشتر در حساب کاربری متقاضی در پورتال ویزاجو بارگذاری می‌نماید. پس از تایید یا اصلاح فرم‌ها توسط متقاضی، ویزاجو مجدداً آنها را بررسی کرده تا از بروز هرگونه خطای اطلاعاتی جلوگیری نماید.

نمرات مورد نیاز امتحان زبان برای ویزای استارتاپ کانادا چیست؟
برای کسب ویزای استارت‌آپ کانادا، متقاضیان باید حداقل امتیازهای مورد نیاز در آزمون‌های زبان انگلیسی یا فرانسوی را به شرح ذیل کسب نمایند:

۱. IELTS (سیستم آزمون زبان انگلیسی بین‌المللی): حداقل امتیاز مورد نیاز در هر مهارت:
شنیدن: ۵
خواندن: ۴
نوشتن: ۵
صحبت کردن: ۵

۲. CELPIP (آزمون کانادایی زبان انگلیسی): حداقل امتیاز مورد نیاز در هر مهارت:
شنیدن: ۷
خواندن: ۷
نوشتن: ۷
صحبت کردن: ۷

۳. TEF (آزمون زبان فرانسه): حداقل امتیاز مورد نیاز در هر مهارت:
شنیدن: ۲۰۶
خواندن: ۲۰۷
نوشتن: ۳۶۷
صحبت کردن: ۳۶۷

۴. TCF (آزمون زبان فرانسه): حداقل امتیاز مورد نیاز در هر مهارت:
شنیدن: ۳۵۱
خواندن: ۳۵۲
نوشتن: ۶
صحبت کردن: ۶

توجه داشته باشید که در زمان افتتاح پرونده ویزا در ویزاجو نتایج آزمون‌های زبان باید به روز باشند.

مبالغ سرمایه‌گذاری برای ویزای استارتاپ کانادا چقدر می‌باشند؟
برای ویزای استارت‌آپ کانادا، متقاضیان باید سرمایه‌گذاری کافی در پروژه کسب‌وکار خود انجام دهند. اما مقدار دقیق سرمایه‌گذاری به عوامل مختلفی بستگی دارد که در زیر شرح می‌دهیم:

  1. سرمایه‌گذاری از طرف یک شتاب‌دهنده کسب‌وکار کانادایی: اگر یک شتاب‌دهنده کسب‌وکار کانادایی پروژه کسب‌وکار شما را حمایت کند، حداقل باید ۷۵,۰۰۰ دلار کانادایی (CAD) در پروژه سرمایه‌گذاری نماید.
  2. سرمایه‌گذاری از طرف یک سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر کانادایی: اگر یک سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر کانادایی پروژه کسب‌وکار شما را حمایت کند، حداقل باید ۲۰۰,۰۰۰ دلار کانادایی (CAD) در پروژه سرمایه‌گذاری نماید.
  3. سرمایه‌گذاری از طرف یک مرکز نوآوری کانادایی: اگر یک مرکز نوآوری کانادایی پروژه کسب‌وکار شما را حمایت کند، ممکن است هیچ الزامی در مورد مقدار سرمایه‌گذاری نباشد. اما این مرکز حتماً باید در لیست مراکز معتبر اداره مهاجرت کشور کانادا قرار داشته باشد.

توجه داشته باشید که به طور کلی، میزان سرمایه‌گذاری و شرایط آن به توافق بین ویزاجو و سازمان حمایت‌کننده بستگی دارد. ویزاجو با توجه به سابقه در این فرایند، می‌تواند با سازمان‌های حمایت‌کننده مذاکره نموده و شرایط مناسبی را برای سرمایه‌گذاری ایجاد نماید.

از چه سازمان‌هایی می توام برای سرمایه‌گذاری ویزای استارتاپ کانادا کمک بگیرم؟
برای ویزای استارت‌آپ کانادا، متقاضیان باید از سوی یکی از سازمان‌های حمایت‌کننده کانادایی حمایت شوند که در اینجا مثال‌هایی از این سازمان‌ها را شرح می‌دهیم:

شتاب‌دهندگان کسب‌وکار کانادایی:
۱. Highline Beta
۲. Techstars Canada
۳. Innovacorp
۴. FounderFuel
۵. Launch Academy

سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر کانادایی:
۱. BDC Venture Capital
۲. Real Ventures
۳. iNovia Capital
۴. OMERS Ventures
۵. Relay Ventures

مراکز نوآوری کانادایی:
۱. MaRS Discovery District
۲. Communitech
۳. Centre for Drug Research and Development (CDRD)
۴. Innovate Calgary
۵. Innovation Place

لطفاً توجه داشته باشید که این فهرست تنها نمونه‌هایی از سازمان‌های حمایت‌کننده بوده و ویزاجو با سازمان‌های کانادایی بیشتری نیز همکاری دارد که می‌توانند در ویزای استارت‌آپ کانادا سرمایه‌گذاری ‌نمایند.

آیا افراد خانواده من هم شامل ویزای استارتاپ کانادا می‌شوند؟
بله، هنگامی که شما برای ویزای استارت‌آپ کانادا اقدام نمایید، ویزاجو خانواده شما را نیز به عنوان بخشی از این فرایند در پرونده مطرح می‌نماید و افرادی که می‌توانند در پرونده ویزای استارت‌آپ شما باشند عبارتند از:

  1. همسر رسمی یا غیررسمی شما (همجنس یا ناهمجنس).
  2. فرزندان وابسته به شما یا همسرتان که کمتر از ۲۲ سال دارند و ازدواج نکرده‌اند.
  3. فرزندانی که بیشتر از ۲۲ سال دارند، اما به دلیل ناتوانی جسمی یا ذهنی همچنان به شما وابسته هستند.

ویزاجو هنگام ارسال پرونده ویزای استارت‌آپ به اداره مهاجرت کانادا، اطلاعات و مستندات مربوط به خانواده شما را نیز ارائه می‌نماید. اگر ویزای شما تأیید شود، اعضای خانواده شما نیز می‌توانند به کانادا مهاجرت نموده و از مزایای اقامت دائم در کشور کانادا بهره‌مند شوند.

آیا می توانم قبل از دریافت نتیجه ویزای استارتاپ وارد کانادا شوم و کار کنم؟
بله، ممکن است شما بتوانید قبل از دریافت نتیجه درخواست ویزای استارت‌آپ کانادا به کشور کانادا سفر نمایید. اما به این منظور ویزاجو باید از نوع دیگری از ویزا یا مجوز سفر استفاده نماید. ویزاجو می‌تواند به طور جداگانه همراه با مستندات مربوطه از ویزای بازدید گردشگری، ویزای بازدید تحصیلی، ویزای بازدید تجاری، ویزای کار یا هرگونه مجوز موقت دیگری استفاده نماید که به شما اجازه ورود به کشور کانادا را می‌دهد. در صورت صدور یکی از ویزاهای بازدید گردشگری، بازدید تحصیلی، بازدید تجاری یا کار برای شما، طبق قانون اداره مهاجرت کانادا، این ویزا به عنوان ویزای اقامت موقت کانادا بوده و تنها تا تاریخ انقضاء گذرنامه شما اعتبار داشته و شما باید قبل از انقضای آن به کشور خود بازگردید. در صورتی که ویزای استارت‌آپ کانادایی شما تأیید شود، شما می‌توانید به عنوان مهاجر با اقامت دائم کانادا وارد کشور کانادا شوید.

هزینه‌های ویزای استارتاپ کانادا چقدر است؟
هزینه‌های مربوط به ویزای استارت‌آپ کانادا شامل چند بخش مختلف به شرح ذیل می‌باشند:

  1. هزینه‌ی بررسی پرونده: هزینه‌ی متقاضی اصلی پرونده برای ویزای استارت‌آپ کانادا ۱،۵۵۰ دلار کانادایی (CAD) می‌باشد.
  2. هزینه‌ی وابستگان: هزینه‌ی وابستگان در پرونده برای ویزای استارت‌آپ کانادا به تفکیک زیر می‌باشند:
    – همسر رسمی یا غیررسمی: ۵۵۰ دلار کانادایی (CAD)
    – هر فرزند وابسته: ۱۵۰ دلار کانادایی (CAD)
  3. هزینه‌ی احراز هویت: طبق قانون کانادا مقاضیان با گذرنامه ایرانی باید انگشت‌نگاری و عکسبرداری شوند و هزینه‌ی ثبت احراز هویت برای هر فرد ۸۵ دلار کانادایی (CAD) می‌باشد.
  4. هزینه‌ی صدور کارت اقامت دائم کانادا: پس از تأیید ویزای استارت‌آپ کانادا، برای هر نفر باید ۴۹۰ دلار کانادایی (CAD) پرداخت شود.
  5. هزینه‌ی وکالت پرونده: حق وکالت پرونده برای ویزای استارت‌آپ کانادا نسبت به تعداد متقاضیان، شرایط آنها و نوع سازمان حمایت‌کننده متغییر می‌باشد که ویزاجو مبلغ را پس از تکمیل فرم ارزیابی ویزا توسط شما و بررسی آن در پورتال ویزاجو، در حساب‌کاربری شما اعلام می‌نماید.

توجه داشته باشید که ممکن است این هزینه‌ها طبق تغییرات قوانین در اداره مهاجرت کانادا و نوسان نرخ ارز تغییر نمایند. همچنین ممکن است هزینه‌های اضافی مانند هزینه‌های ترجمه مستندات و غیره وجود داشته باشند.

مدت زمان فرایند ویزای استارتاپ کانادا چقدر است؟
مدت زمان مورد نیاز برای پردازش درخواست ویزای استارت‌آپ کانادا متغیر بوده و بستگی به شرایط و موارد مختلفی دارد. به طور کلی، مراحل اصلی پردازش ویزای استارت‌آپ کانادا عبارتند از:

  1. ارزیابی، تأیید طرح توجیحی کسب‌وکار و دریافت نامه رسمی حمایت از یک سازمان حمایت‌کننده کانادایی (شتاب‌دهنده، سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر یا مرکز نوآوری).
  2. آماده‌سازی و ثبت پرونده ویزا در اداره مهاجرت کانادا.
  3. بررسی پرونده ویزا و تأیید صلاحیت‌های کارآفرینی، امنیتی و سلامتی در اداره مهاجرت کانادا.
  4. صدور ویزای استارت‌آپ و ارائه مجوز اقامت دائم کشور کانادا.

مدت زمان لازم برای پردازش پرونده ویزای استارت‌آپ کانادا ممکن است بین ۱۲ تا ۳۵ ماه یا بیشتر طول بکشد، اما این مدت زمان بستگی به سرعت ارزیابی طرح توجیحی کسب‌وکار، زمان بررسی پرونده ویزا و سایر عوامل نیز بستگی دارد.

در صورت رد شدن ویزای استارتاپ کانادا، چه اتفاقی خواهد افتاد؟
اگر درخواست ویزای استارت‌آپ کانادا شما رد شود، چندین گزینه دیگر به شرح ذیل در اختیار می‌باشد:

  1. بازبینی دلایل رد شدن پرونده: هنگامی که پرونده ویزای استارت‌آپ شما رد شود، اداره مهاجرت کانادا دلایل رد شدن را به ویزاجو اعلام نموده و ویزاجو می‌تواند با مطالعه و بررسی دلایل اشکالات را رفع نماید.
  2. بررسی قضایی: اگر ویزاجو مطمئن شود که اداره مهاجرت کانادا در رابطه با پرونده ویزای استارت‌آپ شما  تصمیم نادرستی اتخاذ نموده، پرونده شما و تصمیم اداره مهاجرت را به دادگاه فدرال کشور کانادا برده و تا اخذ رای دادگاه در کنار شما می‌باشد.
  3. ارسال درخواست مجدد: در صورتی که اشکالات پرونده جزیی باشد، ویزاجو آنها را رفع کرده و مجدداً برای ویزای استارت‌آپ کانادا اقدام می‌نماید.
  4. در نظر گرفتن گزینه‌های دیگر: اگر درخواست ویزای استارت‌آپ کانادا رد شود، ممکن است ویزاجو بتواند از طریق برنامه‌های مهاجرتی دیگر در کانادا اقدام نماید. به عنوان مثال، برنامه‌های مهارتی، سرمایه‌گذاری یا اقامت از طریق کار در کانادا را در نظر گرفته می‌شوند.

در صورت رد شدن ویزای استارتاپ کانادا، می‌توانم برای دیگر ویزاهای کانادا اقدام نمایم؟
بله، در صورتی که پرونده ویزای استارت‌آپ کانادا شما رد شود، ویزاجو همچنان می‌تواند برای ویزای دیگری از کانادا اقدام نماید. برخی از گزینه‌های مهاجرتی عبارتند از:

۱. ویزای نیروی متخصص (Express Entry).
۲. برنامه‌های مهاجرت استانی (Provincial Nominee Programs).
۳. ویزای تجاری و سرمایه‌گذاری.
۴. اقامت از طریق تحصیل در کانادا.
۵. ویزای کار.
۶. انواع ویزاهای بازدید.

هنگام انتخاب برنامه‌ی مهاجرتی مناسب، ویزاجو شرایط مورد نیاز برای هر یک را بررسی کرده و مستندات لازم را به شما اعلام می‌نماید. اگر در مورد چگونگی اقدام برای یک ویزای دیگر کانادا یا انتخاب برنامه‌ی مناسب اطمینان ندارید، می‌توانید در حساب کاربری پورتال ویزاجو، با کارشناسان ما گفتگو نمایید.

در صورت عدم راه‌اندازی کسب‌و‌کار یا استارت آپ در کانادا، چه اتفاقی خواهد افتاد؟
اگر شرایط مربوط به ویزای استارت‌آپ کانادا را رعایت نکنید، ممکن است با مشکلات قانونی مواجه شوید که به شرح ذیل می‌باشند:

  1. لغو ویزای ورود: در صورت عدم رعایت شرایط ویزا، اداره مهاجرت کانادا می‌تواند ویزای استارت‌آپ شما را لغو نماید.
  2. لغو اقامت دائم کانادا: اگر اقامت دائم شما در کانادا بر اساس ویزای استارت‌آپ صادر شده باشد و شما شرایط آن را رعایت نکنید، ممکن است اقامت دائم شما نیز لغو شود.
  3. تبعات قانونی: عدم رعایت شرایط می‌تواند منجر به تبعات قانونی شود که ممکن است برای شما و خانواده‌تان مشکل‌ساز باشند.
  4. اخراج از کانادا: در صورت لغو ویزا یا اقامت دائم شما، ممکن است مجبور به ترک کانادا شده و برای مدتی به کشور مبدأ بازگردید و حق ورود به کانادا را حتی با درخواست ویزای دیگر نداشته باشید.

مبالغ پرداختی برای ویزای استارت‌آپ کانادا
از آنجائیکه هزینه‌های مربوط به پرونده ویزای استارت‌آپ کشور کانادا نسبت به تعداد، سن افراد خانواده شما و قوانین اداره مهاجرت، قابل تغییر می‌باشند، لذا می‌بایست فرم زیر را برای محاسبه هزینه‌های تقریبی تکمیل و ثبت نمایید:

محاسبه هزینه‌ها

محاسبه هزینه‌ها

توجه: لطفاً فرم زیر را با حروف فارسی تکمیل فرمایید.


مثال: بین روزهای شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۱۱ صبح الی ۴ بعدازظهر

چگونه می‌توانم اقدام کنم؟
شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و افتتاح پرونده خود در پورتال ویزاجو، به روش‌های زیر اقدام نمایید:

  1. ورود به پورتال ویزاجو: از آنجائیکه همه خدمات ویزاجو به مشتریان به صورت اینترنتی می‌باشد، به وب‌سایت visajoo.com مراجعه نموده و پس از «ثبت نام» به پورتال حساب‌کاربری خود وارد شوید.
  2. فرم‌‌ارزیابی رایگان: کارشناسان ما در ویزاجو قبل از صحبت یا مکاتبه با شما، نیاز به اطلاعات اولیه در مورد شرایط فعلی شما دارند، که می‌توانید با تکمیل «فرم ارزیابی» آن اطلاعات را به صورت کاملاً محرمانه در اختیار کارشناسان ما قرار دهید.
  3. نتیجه ارزیابی: همه گفتگو‌ها بین شما و ویزاجو از طریق ارسال و دریافت «تیکت» در پورتال ویزاجو می‌باشد. لذا پس از تکمیل فرم ارزیابی رایگان، با ارسال یک تیکت در حساب‌کاربری خود نتیجه ارزیابی را پیگیری نمایید.
  4. قرارداد: از آنجائیکه همه مشتریان ویزاجو از سراسر جهان هستند، امکان حضور برای امضای قرارداد را ندارند، قرارداد بین ویزاجو و مشتری به صورت قانونی و الکترونیکی در پورتال شما قرار گرفته است. برای کسب اطلاع از مفاد قرارداد ویزاجو، به پیوند «قرارداد الکترونیکی» مراجعه فرمایید.
  5. افتتاح پرونده: ویزاجو جهت سرعت دادن به ارائه خدمات و راحتی شما عزیزان، این امکان را فراهم آورده تا شما پرونده خود را به صورت اینترنتی بر روی این وب‌سایت افتتاح نموده و پرداخت آن را از طریق کردیت‌کارت، پی‌پال و یا صرافی‌های معتبر انجام نمایید. پس از دریافت مبلغ، کارشناسان ویزاجو سریعاً پرونده شما را بررسی نموده و بین ۲ روز کاری با شما در بخش «تیکت» مراحل بعدی را هماهنگ می‌نمایند.
  6. لیست مدارک: در این مرحله پس از پرداخت و افتتاح پرونده خود روی وب‌سایت، کارشناسان ویزاجو نسبت به شرایط فعلی و تعداد افراد همراه شما، لیست مدارک لازم را در یک تیکت برای شما ارسال می‌نمایند.
  7. کسب درآمد دلاری: اگر شما در هر کشوری مایل به همکاری با مجموعه بزرگ ویزاجو هستید، می‌توانید برای کسب درآمد دلاری به پیوند «کسب درآمد دلاری» مراجعه نموده و به عنوان نماینده رسمی ویزاجو برای ارائه برنامه‌های ویزا، اقامت و پاسپورت به دوستان و آشنایان خود، از راه دور مشغول به کار شوید. پرداخت کمیسیون ویزاجو به شما به صورت دلاری و هر دو هفته یکبار می‌باشد.