درباره کشور انگلستان (بریتانیا)
United Kingdom

  • موقعیت جغرافیایی: کشور انگلستان در قسمتی از اروپای غربی جزو جزیره شمالی جزیره ایرلند و بین اقیانوس اطلس شمالی و دریای شمال غربی کشور فرانسه واقع شده است.
  • زبان رسمی: انگلیسی
  • پایتخت: لندن
  • تفاوت زمانی با تهران: تهران ۳/۵ ساعت از لندن جلوتر می‌باشد.
  • مساحت کل کشور: حدود ۲۴۳،۶۱۰ کیلومتر مربع
  • جمعیت و سن: ٪۱۸ سن تا ۱۴ سال، ٪۱۳ سن بین ۱۵ تا ۲۴ سال، ٪۴۱ سن بین ۲۵ تا ۵۴ سال، ٪۱۲ سن بین ۵۵ تا ۶۴ سال، ٪۱۶ سن بالای ۶۵ سال.
  • ادیان: ٪۶۰ مسیحی (شامل آنگلیکن ، کاتولیک رومی ، پرسبیتری ، متدیست)، ٪۵ مسلمان، ٪۲ هندو، ٪۳۳ سایر ادیان.
  • نوع حکومت: سلطنت پارلمانی و مشترک المنافع
  • واحد پول: پوند انگلیس (GBP)
  • نرخ ارز: یک پوند انگلیس تقریباً برابر با ۶۳،۴۲۹ تومان می‌باشد. (این نرخ ثابت نیست)

چرا بریتانیا (انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی)؟‌
بریتانیا (انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی)، با داشتن تاریخی غنی و فرهنگ متنوع، مسافران را برای تجربه بیشتر فرا می‌خواد. از راهروهای بی انتها موزه بریتانیا لندن، جایی که اشیائی مانند سنگ روزتا و سنگ‌های مرموز ایستاده استون هنج در آن قرار دارند. از ارتفاعات اسکاتلند، تکرار داستان های قبیله‌های باستانی و نسی گریزان، تا مسیرهای ادبی منطقه دریاچه، که توسط شاعرانی مانند وردزورث جاودانه شده است، ظاهر بریتانیا ترکیبی فریبنده از کهنه و جدید ارائه می‌دهد. هر گوشه از این کشور جزیره‌ای، چه حومه آرام ولز، چه ساحل مسحورکننده کاوزوی ایرلند شمالی، یا خیابان‌های شلوغ ادینبورگ در طول جشنواره فرنج، تابلویی منحصر به فرد از سنت، هنر، نوآوری و زیبایی طبیعی را نمایان است. بازدید از انگلستان فقط یک سفر در مکان‌های دیدنی آن نیست، بلکه غوطه ور شدن در قرن‌ها داستان، نوآوری‌ها و تأثیراتی است که بیشتر دنیای مدرن را شکل داده است.

ویزای توریستی انگلستان
ویزای توریستی انگلستان
  • ویزا به صورت برچسب داخل پاسپورت الصاق می‌گردد.
  • اعتبار ویزا برای پاسپورت ایران از ۶ ماه الی ۵ سال به صورت چندبار ورود می‌باشد.
  • ویزا چند رنگ بوده و دارای هالوگرام امنیتی می‌باشد.
  • انجام انگشت‌‌نگاری و عکسبرداری الزامیست.
  • حداکثر مدت اقامت در داخل بریتانیا تا سقف ۶ ماه می‌باشد.
  • حداکثر مدت تمدید اقامت در داخل بریتانیا تا سقف ۶ ماه می‌باشد.
  • حضور در دوره‌های آموزشی کوتاه مدت حداکثر تا ۳۰ روز بدون نیاز به ویزای تحصیلی در بریتانیا مجاز می‌باشد.

مزایای داشتن ویزای توریستی کشور انگلستان چیست؟
ویزای توریستی کشور انگلستان به طور رسمی به بازدیدکنندگان با پاسپورت ایران اجازه می‌دهد تا برای مدت محدودی، معمولا تا سقف شش ماه، به صورت یکبار یا چندبار ورود وارد انگلستان شده و اقامت داشته باشند. مزایای ویزای توریستی کشور انگلستان عبارتند از:

  1. دسترسی کامل: با استفاده از این ویزا، به هر چهار کشور تشکیل دهنده بریتانیا: انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی دسترسی پیدا می‌کنید، که به شما امکان می‌دهد تا طیف وسیعی از فرهنگ‌ها، تاریخی و فرهنگی را کشف نمایید.
  2. مدت اعتبار: به طور معمول، ویزای توریستی انگلستان حداکثر تا ۶ ماه اعتبار دارد، و زمان کافی برای گذراندن تعطیلات طولانی، دیدارهای خانوادگی یا سفرهای اکتشافی در اختیار شما خواهد بود.
  3. چندبار ورود: ویزای توریستی کشور انگلستان برای پاسپورت ایران اغلب به صورت ویزای چندبار ورود صادر میشود، به این معنی که می توانید در مدت اعتبار ویزا چندین بار بریتانیا را ترک کرده و دوباره وارد آن شوید.
  4. دوره‌های کوتاه مدت: این ویزا به شما اجازه می‌دهد تا در دوره‌های کوتاه مدت تحصیلی شرکت نمایید ولی به شرط آنکه شامل مدرک تحصیلی دانشگاهی یا کالج و بیش از ۳۰ روز نباشد.
  5. گردش و بررسی: با ویزای توریستی انگلستان، می توانید از مناظر، شهرها و جاذبه‌های متنوع و زیبایی که کشور انگلستان دارد، بازدید و بررسی نمایید.
  6. بازدید دوستان یا خانواده: اگر از دوستان یا اعضای خانواده شما در کشور انگلستان زندگی می‌کنند، ویزای توریستی انگلستان به شما این امکان را می‌دهد که از آنها بازدید نموده و مدتی را با آنها بگذرانید.
  7. تجارب فرهنگی: انگلستان به چندفرهنگی بودنش معروف بوده و ویزای توریستی انگلستان به شما اجازه می‌دهد تا تنوع فرهنگی غنی را که در سرتاسر کشور انگلستان یافت میشوند، تجربه کنید.
  8. نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها: کشور انگلستان در طول سال میزبان رویدادها و جشنواره‌های متعددی است و با داشتن ویزای توریستی انگلستان می‌توانید در آنها شرکت نموده و لذت ببرید.
  9. فرصت‌های تجاری: اگرچه ویزای توریستی انگلستان برای انجام امور تجاری در نظر گرفته نشده است، اما به شما این امکان را می‌دهد که فرصت‌های تجاری بالقوه را کشف نمایید، در کنفرانس‌ها شرکت نموده و با متخصصان در طول اقامت خود ارتباط برقرار نمایید.
  10. سهولت دریافت ویزای دیگر کشورها: شما با داشتن ویزای توریستی انگلستان در پاسپورت خود می‌توانید به راحتی ویزای توریستی کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا و شینگن را دریافت نمایید.
  11. امکان تاسیس شعبه: هر چند که در حال حاضر به علت تحریم‌‌های بین‌المللی, دارندگان پاسپورت ایرانی برای ثبت شرکت و افتتاح حساب بانکی شرکتی یا شخصی با محدودیتهای جدی روبرو هستند، اما ویزاجو با سابقه درخشان خود می‌تواند با ویزای توریستی انگلستان برای شما ثبت شعبه و افتتاح حساب بانکی در کشور را انجام دهد.
  12. حساب بانکی شخصی یا شرکتی: امکان افتتاح حساب بانکی در بانک‌های بزرگ بین‌المللی مانند Barclays ،HSBC و غیره.
  13. کردیت‌کارت شخصی یا شرکتی: امکان دریافت انواع کردیت‌کارت در بانک‌های بزرگ بین‌المللی مانند Barclays ،HSBC و غیره.

با توجه به مزایای ذکر شده، ویزاجو می‌تواند ویزای توریستی انگلستان را برای شما و اعضای خانوادتان به عنوان یک تجربه جذاب و سودمند فراهم نماید.

انواع ویزاهای توریستی کشور انگلستان
ویزاجو دسته‌بندی ویزاهای بریتانیا (انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی) را برای متقاضیان ویزا ساده نموده است که بیشتر آنها در دسته “ویزای توریستی استاندارد” قرار می‌گیرند. این ویزاها برای پوشش اهداف مختلف اقامت کوتاه مدت در بریتانیا (انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی) طراحی شده است. بسته به دلیل شما از سفر به بریتانیا، ویزاجو انواع ویزاها را به شرح ذیل اعلام می‌نماید:

  1. گردشگری: برای افرادی که برای تعطیلات، گشت و گذار، یا دیدار خانواده و دوستان به بریتانیا (انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی) سفر می‌نمایند.
  2. فعالیت‌های تجاری: برای متقاضیانی که قصد شرکت در جلسات، کنفرانس‌ها، سمینارها یا مذاکرات در بریتانیا (انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی) را دارند. با این حال، شما نمی‌توانید با این نوع ویزا با یا بدون حقوق برای یک کارفرمای بریتانیایی یا به عنوان یک فرد خوداشتغال، در بریتانیا (انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی) مشغول به کار شوید.
  3. دوره‌های آموزشی کوتاه مدت: برای متقاضیانی که فقط در یک دوره آموزشی کوتاه مدت تا ۳۰ روز، شرکت نموده که شامل اخذ مدرک تحصیلی دانشگاهی یا کالج در بریتانیا (انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی) نباشد.
  4. پزشکی: برای متقاضیانی که می‌خواهند برای مراقبت‌های پزشکی خصوصی به بریتانیا (انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی) سفر نمایند.
  5. ازدواج: برای متقاضیانی که قصد ازدواج یا تشکیل خانواده در بریتانیا (انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی) را دارند. (البته در شرایط خاص)
  6. عبور موقت: اگرچه این یک نوع ویزای “توریستی” نیست، اما بریتانیا ویزای “ترانزیت” را برای افرادی که قصد عبور از مرز بریتانیا (انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی) را ظرف ۴۸ ساعت دارند، ارائه می‌نماید.
  7. مجوز تعامل پرداخت شده: این یک ویزای کوتاه مدت است که معمولاً یک ماه اعتبار داشته و دسته ویژه‌ای از ویزای بریتانیا (انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی) است که در آن متقاضیان می‌توانند به دلیل مهارت یا تخصص خاص خود به بریتانیا (انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی) دعوت شوند. این نوع ویزا به آنها اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به حمایت مالی تحت سیستم رتبه‌بندی، با دریافت دستمزد در بریتانیا مشغول به کار شوند. این یک ویزای کوتاه مدت است که معمولاً یک ماه اعتبار دارد.
  8. ویزا برای والدین کودک رتبه ۴: این یک نوع ویزا با مدت اعتبار یکساله است که برای والدین کودکان با ویزای دانش آموزی رتبه ۴ (کودک) که در یک مدرسه روزانه مستقل با پرداخت هزینه در بریتانیا (انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی) مشغول به تحصیل می‌باشند.

مبالغ پرداختی برای ویزای توریستی کشور انگلستان
هزینه‌های مربوط به ویزای توریستی کشور انگلستان به شرح زیر می‌باشند:

  • ۱۰۰ پوند برای ویزای توریستی استاندارد کوتاه مدت به دلایل گردشگری با اعتبار حداکثر تا ۶ ماه، یک یا چندبار ورود.
  • ۲۰۰ پوند برای ویزای توریستی استاندارد کوتاه مدت به دلایل پزشکی با اعتبار حداکثر تا ۱۱ ماه، یک یا چندبار ورود.
  • ۲۰۰ پوند برای ویزای توریستی استاندارد کوتاه مدت به دلایل تحصیلی با اعتبار حداکثر تا ۱۲ ماه، یک یا چندبار ورود.
  • ۳۷۶ پوند برای ویزای توریستی استاندارد کوتاه مدت به دلایل گردشگری با اعتبار حداکثر تا ۲ سال، یک یا چندبار ورود.
  • ۶۷۰ پوند برای ویزای توریستی استاندارد کوتاه مدت به دلایل گردشگری با اعتبار حداکثر تا ۵ سال، یک یا چندبار ورود.
  • ۸۳۷ پوند برای ویزای توریستی استاندارد کوتاه مدت به دلایل گردشگری با اعتبار حداکثر تا ۱۰ سال، یک یا چندبار ورود. (برای پاسپورت کشور ایران این نوع ویزا صادر نمی‌شود)
  • خدمات ویزاجو: هزینه خدمات ویزاجو به دلار انگلستان بوده و بسته به تعداد و سن افراد در پرونده متفاوت می‌باشند.

لطفاً توجه داشته باشید که ممکن است مبالغ پرداختی در هر زمانی تغییر نمایند. لطفاً برای اطلاعات دقیق و به روز در مورد هزینه‌های ویزا، اقامت و پاسپورت، وب‌سایت ویزاجو را به دفعات بررسی فرمایید.

آیا ویزای توریستی کشور انگلستان شامل اعضای خانواده هم می‌شود؟
ویزای توریستی انگلستان به صورت انفرادی اعطا می‌گردد، به این معنی که ویزاجو برای هر یک از اعضای خانواده حتی کودکان نیز باید یک پرونده جدا ثبت نماید. در صورت تایید ویزا در اداره مهاجرت کشور انگلستان، در پاسپورت هر یک از اعضای خانواده یک ویزا چسبانده (Counterfoil) خواهد شد.

فرایند کامل ویزای توریستی کشور انگلستان در ویزاجو چگونه است؟
روند پرونده ویزای توریستی انگلستان هر متقاضی پس از پرداخت در ویزاجو، به شرح زیر می‌باشند:

  1. ارزیابی شرایط متقاضی: قبل از شروع فرآیند پرونده، ویزا باید مطمئن شود که متقاضی برای درخواست ویزای توریستی انگلستان واجد شرایط می‌باشد. می‌توانید معیارهای واجد شرایط بودن را در همین صفحه بررسی فرمایید.
  2. بررسی مدارک لازم: ویزاجو تمام مدارک لازم متقاضی مانند پاسپورت معتبر، اثبات مالی، وابستگی در کشور مادر و سایر مدارک مورد نیاز را بر اساس شرایط ایشان و قوانین روز اداره مهاجرت کشور انگلستان، تنظیم و بررسی می‌نماید.
  3. فرم‌های دولتی: ویزاجو تمامی فرم‌های دولتی را طبق قوانین روز اداره مهاجرت انگلستان تکمیل نموده و اطمینان حاصل می‌نماید که تمام اطلاعات ارائه شده از طرف متقاضی دقیق و کامل ثبت شده‌اند.
  4. نامه‌های رسمی: پس از تکمیل پرونده، ویزاجو نامه‌های مربوط به برنامه سفر متقاضی به انگلستان را تنظیم می‌نماید.
  5. ثبت پرونده: ویزاجو پس از تکمیل کل پرونده و دریافت مبالغ از متقاضی، پرونده را نسبت به محل اقامت متقاضی به نزدیکترین سفارت ارسال می‌نماید.
  6. نوبت وقت انگشت‌نگاری: ویزاجو برای هر یک از متقاضیان ویزای انگلستان، یک وقت انگشت‌نگاری رسمی اخذ می‌نماید و شما می‌توانید با در دست داشتن آن، به دفتر احراز هویت در دبی یا استانبول مراجعه نمایید.
  7. صدور ویزا: اگر افسر اداره مهاجرت کشور انگلستان از علت سفر شما به بریتانیا قانع و مدارک شما را بررسی نماید، پس از قبول شدن، ویزاجو از شما درخواست می‌نماید تا اصل پاسپورت خود را برای ادامه فرایند پرونده تحویل نمایید.

لطفاً توجه داشته باشید که این یک نمای کلی از روند و جزئیات خاص پرونده‌های ویزا می‌باشد و ممکن است بسته به شرایط فرد و کشور محل اقامت شما متفاوت باشند.

مدت زمان رسیدگی به پرونده ویزای توریستی انگلستان در سفارت چقدر است؟
برای دارندگان پاسپورت ایرانی، مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های ویزای توریستی در سفارت بریتانیا بین ۳ تا ۶ هفته کاری از تاریخ ثبت پرونده می‌باشد. با این حال، زمان رسیدگی به پرونده ویزای توریستی انگلستان در سفارت بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله:

  1. بررسی‌های امنیتی: متقاضیان ایرانی ممکن است تحت بررسی‌های امنیتی دقیق‌تری قرار بگیرند که می‌تواند به زمان بررسی پرونده اضافه کند.
  2. روابط دیپلماتیک: روابط دیپلماتیک بین انگلستان و ایران برای چندین سال متشنج بوده است که می‌تواند روند درخواست ویزا را پیچیده‌تر و طولانی‌تر کند.
  3. مکان‌های محدود: دولت انگلستان، سفارت یا کنسولگری در کشور ایران ندارد، بنابراین ویزاجو پرونده‌های ایرانیان را معمولاً در کشورهای ثالث مانند ترکیه یا امارات متحده عربی ثبت می‌نماید. این امر می‌تواند به دلیل پیچیدگی‌های لجستیکی رسیدگی به درخواست‌های ویزا برای اتباع ایرانی در این کشورهای ثالث، تاخیر بیشتری را ایجاد کند.
  4. شفافیت پرونده: صحیح و کامل بودن مشخصات، مدارک و عکس متقاضی در پرونده برای افسر ویزا بسیار مهم است که در صورت ایجاد سئوال برای افسر، ممکن است روند پرونده طولانی‌تر شود.
  5. تعداد پرونده‌ها در سفارت: حجم تعداد پرونده‌های دریافت شده در سفارت انگلستان روی زمان رسیدگی به پرونده‌ ویزای توریستی شما تاثیر دارد.

آیا می‌توانم با داشتن ویزای توریستی در کشور انگلستان ملک بخرم؟
بله. شما می‌توانید در زمانی که ویزای توریستی کشور انگلستان دارید، در بریتانیا ملک بخرید. بریتانیا خرید ملک را بر اساس وضعیت ویزا یا ملیت محدود نمی‌نماید. این بدان معناست که حتی اگر به عنوان یک توریست یا گردشگر در بریتانیا هستید، حق قانونی خرید ملک را دارید. با این حال، چند نکته وجود دارد که ویزاجو نظر شما را به ‌آنها جلب می‌نماید:

  1. عدم حق اقامت: خرید ملک به شما حق زندگی در بریتانیا را نمی‌دهد. ویزای توریستی شما همچنان دارای اعتبار محدودی دارد و قبل از انقضای آن باید بریتانیا را ترک نمایید. اگر می‌خواهید در ملکی که خریداری می‌کنید زندگی کنید، باید ویزا یا وضعیت اقامت دائم را دریافت نمایید. بهترین و سریعترین راه برای دریافت اقامت دائم و پاسپورت کشور انگستان، روش سرمایه‌گذاری می‌باشد که می‌توانید برای اطلاعات بیشتر به این صفحه مراجعه فرمایید.
  2. چالش‌های وام مسکن: با اینکه اتباع خارجی در کشور انگلستان می‌توانند وام مسکن دریافت کنند، ولی ممکن است چالش برانگیزتر از یک شهروند بریتانیایی باشد. وام دهندگان ممکن است به مبلغ پیش پرداخت بیشتری نیاز داشته باشند یا نرخ‌های بهره بالاتری را دریافت نمایند. علاوه بر این ممکن است، سابقه اعتباری شما از کشور شما توسط موسسه وام دهنده درخواست شود، بنابراین ایجاد سابقه اعتباری در کشور انگلستان می‌تواند برای تامین مالی مفید باشد.
  3. پیامدهای مالیاتی: مالکان خارجی ممکن است با پیامدهای مالیاتی خاصی هم در کشور انگلستان و هم در کشور خود مواجه شوند. برای درک بهتر این پیامدها می‌توانید با متخصص مالیاتی در ویزاجو مشورت نمایید.
  4. باز کردن حساب بانکی: افتتاح حساب بانکی در کشور انگلستان برای بسیاری از خریداران خارجی جهت تسهیل معامله ملک و هزینه‌های جاری، مفید می‌باشد. با این حال، گاهی اوقات باز کردن یک حساب برای افراد غیر مقیم چالش برانگیزتر بوده و اسناد خاصی مورد نیاز می‌باشد.
  5. بیمه: اگر در کشور انگلستان قصد خرید ملک را دارید، داشتن بیمه سالیانه برای ملک مورد نظر نیاز می‌باشد که ممکن است مبلغ آن برای افراد غیر مقیم زیادتر بوده و به برخی مراحل اضافی نیاز داشته باشد.
  6. پیامدهای حقوقی: قوانین املاک و مستغلات در کشور انگلستان می‌تواند پیچیده باشد، و برای افراد غیر مقیم، ممکن است ملاحظات اضافی در نظر گرفته شود.
  7. فروش ملک: اگر تصمیم فروش ملک خود را دارید، توجه داشته باشید که ممکن است عوارض مالیاتی داشته باشد، به خصوص اگر ارزش ملک در بازار افزایش یافته باشد.

اگر قصد خرید ملک در کشور انگلستان را دارید، ایده خوبی است که با مشاورین املاک با تجربه و متخصصین مالیاتی در ویزاجو مشورت نمایید تا به شما در مسیریابی این فرآیند و درک هرگونه پیامدهای مالی یاری رسانند.

آیا با داشتن ویزای توریستی انگلستان، می توانم فرزند خود را در کشور انگلستان به دنیا بیاورم؟
زایمان در بریتانیا با ویزای توریستی یک موضوع پیچیده است و برای افراد غیر مقیم می‌تواند بسیار گران قیمت باشد و پیامدهای مختلفی دارد که ویزاجو برای شما شرح می‌دهد:

  1. هزینه‌های NHS: مراقبت های پزشکی در کشور انگلستان توسط خدمات درمان ملی (NHS) ارائه می‌شود. در حالی که خدمات NHS برای شهروندان بریتانیایی می‌باشد، افراد غیر مقیم با ویزای توریستی می‌بایست هزینه‌های آن را پرداخت نمایند. اگر نوع ویزای خود را به بیمارستان اطلاع ندهید و صورتحساب زایمان را پرداخت نکنید، می‌تواند بر درخواست‌های ویزای آینده تأثیر منفی بگذارد.
  2. قصد از سفر: ویزای توریستی انگلستان بر اساس درک این موضوع اعطا می‌شود که این ورود شما به بریتانیا برای گردشگری یا سایر اهداف کوتاه مدت می‌باشد. اگر این باور وجود داشته باشد که هدف اولیه از بازدید از انگلستان، زایمان و استفاده از خدمات NHS بدون پرداخت هزینه بوده است، می‌تواند آن را سوء استفاده از ویزا در نظر بگیرند. این می‌تواند عواقبی برای درخواست‌های بعدی ویزا داشته و حتی منجر به ممنوعیت دائمی ورود مجدد شما به بریتانیا شود.
  3. اخذ شهروندی: بر خلاف برخی از کشورها مانند کانادا و آمریکا، کشور انگلستان حق تابعیت با تولد را ندارد. زایمان با ویزای توریستی در بریتانیا به طور خودکار تابعیت بریتانیا را به کودک اعطا نمی‌کند. تابعیت کودک معمولاً به تابعیت و وضعیت اقامت والدین بستگی دارد.
  4. مدت اعتبار اقامت: به یاد داشته باشید که ویزای توریستی استاندارد انگلستان معمولا تا سقف ۶ ماه اجازه اقامت به شما را می‌دهد. بسته به زمان ورود و زمان زایمان، ممکن است به مدت انقضای اقامت قانونی خود و خانواده نزدیک شده یا مهلت اقامت شما بیشتر شود. به خصوص اگر عوارض پزشکی پس از زایمان وجود داشته باشد.

اگر با ویزای توریستی قصد زایمان در کشور انگلستان را دارید، بسیار مهم است که با شفاف و آگاهی کامل از عواقب احتمالی آن مطلع باشید. همچنین، اطمینان از دسترسی به مراقبت‌های لازم پزشکی قبل و پس از زایمان و درک سیستم پزشکی و مهاجرتی کشور انگلستان به عنوان مقصد زایمان، ضروری است.

آیا زایمان در کشور انگلستان با ویزای توریستی برای والدین عواقبی دارد؟
بله. زایمان در کشور انگلستان در حین اقامت با ویزای توریستی به طور معمول پیامدهای مهاجرتی منفی یا لغو ویزای توریستی والدین را به دنبال خواهد داشت. در زمانی که والدین قوانین ویزای توریستی انگلستان مانند عدم صداقت در مورد قصد خود از سفر و اقامت بیشتر از مدت زمان مجاز در خاک انگلستان را رعایت نکنند، پیامدهای نامطلوب مهاجرتی یا لغو ویزای توریستی آنها را در بر خواهد داشت. همچنین، از آنجایی که کشور انگلستان حق خاک ندارد، کودکی که در این کشور متولد می‌شود، تابعیت بریتانیا را دریافت نخواهد کرد.

آیا می‌توانم در کشور انگلستان با ویزای توریستی کار کنم؟
خیر. شما نمی‌توانید با ویزای توریستی انگلستان در این کشور مشغول به کار شوید. ویزای توریستی انگلستان، فقط برای اهداف گردشگری و بازدید از خانواده و دوستان بوده و صراحتاً انجام هر نوع کاری برای مسافران ممنوع نموده است. اگر مایل به کار در کشور انگلستان هستید، باید بر اساس وضعیت، شرایط و ماهیت شغل خود، برای ویزا یا مجوز کار استخدام مناسب اقدام کنید.

آیا می‌توانم در کشور انگلستان با ویزای توریستی تحصیل کنم؟
با ویزای توریستی انگلستان، شما فقط مجاز به گذراندن دوره‌های آموزشی کوتاه مدت با محدودیت‌های شرح داده شده در زیر می‌باشید:

  1. مدت دوره آموزشی: دوره آموزشی در انگلستان نباید بیش از ۳۰ روز باشد.
  2. عدم قابلیت تمدید: شما نمی‌توانید مدت اقامت خود در انگلستان را به منظور ادامه تحصیل با ویزای توریستی تمدید نمایید. اگر می‌خواهید دوره طولانی‌تری بگذرانید یا تحصیلات خود را تمدید کنید، باید برای نوع ویزای دیگری مانند ویزای تحصیلی انگلستان اقدام نمایید.
  3. دوره‌های آموزشی تفریحی: دوره‌های آموزشی که ماهیت تفریحی دارند و به دریافت هیچ مدرکی منجر نمی‌شوند به طور کلی مجاز می‌باشند. به عنوان مثال، یک کارگاه کوتاه هنری یا کلاس آشپزی معمولاً مجاز است.
  4. نداشتن قابلیت مدرک آکادمیک: دوره آموزشی که با ویزای توریستی انگلستان گذرانده می‌شود، نباید منجر به اخذ مدرک تحصیلی یا بخشی از دوره تحصیلی طولانی‌تر در بریتانیا شود.
  5. بدون کارآموزی: دوره آموزشی نباید شامل هیچگونه کارآموزی یا کار آزمایشی نزد یک کارفرمای بریتانیایی باشد.

شایان ذکر است که تایید درخواست تغییر وضعیت از ویزای توریستی به ویزای تحصیلی تضمینی نیست. با این حال، اگر مدت برنامه تحصیلی یا دوره شما ۳۰ روز یا کمتر باشد مانند دوره‌های آشپزی، نیازی به مجوز یا ویزای تحصیلی ندارید، اما همچنان برای ورود به ویزای توریستی معتبر نیاز دارید.

آیا می‌توانم در داخل کشور انگلستان با ویزای توریستی پناهنده شوم؟
بله. اگر با ویزای توریستی در داخل بریتانیا هستید و معتقدید که پس از بازگشت به کشور خود بر اساس دلایلی مانند نژاد، مذهب، ملیت، عقاید سیاسی، در معرض خطر آزار و اذیت یا اعدام قرار می‌گیرید که ویزاجو توجه شما را به موارد ذیل جلب می‌نماید:

  1. درخواست فوری: بسیار مهم است که به محض رسیدن به مرز کشور انگلستان یا پس از ورود به آن، درخواست پناهندگی خود را رسماً در اداراه مهاجرت انگلستان ثبت نمایید. انتظار برای مدت طولانی پس از ورود در بریتانیا، به ویژه پس از اتمام اعتبار ویزای شما، می‌تواند بر اعتبار ادعای پناهندگی شما تأثیر منفی بگذارد.
  2. مصاحبه اولیه: پس از درخواست پناهندگی، یک مصاحبه اولیه خواهید داشت. این مصاحبه برای جمع آوری اطلاعات اولیه در مورد شما و دلایل درخواست پناهندگی شما در انگلستان می‌باشد. همچنین از شما عکس و اثر انگشت گرفته می‌شود.
  3. مصاحبه اصلی: این مصاحبه عمیق‌تر خواهد بود که در آن دلایل خود را برای درخواست پناهندگی به تفصیل مورد بحث قرار می‌دهید. آماده بودن ، ارائه شواهد و مدارک تا حد امکان برای حمایت از ادعای خود الزامی می‌باشد.
  4. نماینده حقوقی: با اینکه می‌توانید خودتان بدون وکیل قانونی درخواست پناهندگی بدهید، ولی قویاً توصیه می‌شود که از وکلای متخصص ویزاجو در پرونده پناهندگی انگلستان خود، استفاده نمایید.
  5. پشتیبانی و اسکان: اگر مکانی برای اقامت و حمایت از خود ندارید، می‌توانید در زمان پناهندگی برای حمایت نیز اقدام نمایید. این می‌تواند شامل مسکن و مقدار محدودی از کمک‌های مالی باشد.
  6. محدودیت‌های شغلی: در ابتدا، تا زمانی که درخواست پناهندگی شما در حال بررسی است، اجازه کار در بریتانیا را نخواهید داشت. اگر تصمیم‌گیری در مورد ادعای پناهندگی شما بیش از ۱۲ ماه طول بکشد و آن تاخیر تقصیر شما نباشد، ممکن است به شما اجازه کار داده شود، اما محدودیت‌هایی در مورد انواع مشاغلی که می‌توانید انجام دهید وجود خواهد داشت.
  7. نتیجه پرونده: اگر درخواست پناهندگی شما تایید شود، به شما وضعیت پناهندگی اعطا می‌شود که در ابتدا ۵ سال اعتبار دارد. پس از آن ۵ سال، می‌توانید برای اقامت نامحدود درخواست دهید. اگر درخواست شما رد شود، ممکن است حق تجدید نظر در مورد تصمیم را داشته باشید.

با توجه به پیچیدگی قانون پناهندگی و خطرات زیاد آن، مشورت با متخصصان ویزاجو در پرونده‌های پناهندگی، سودمند می‌باشد. ویزاجو می‌تواند شما را در فرآیند درخواست راهنمایی نموده، به شما در جمع‌آوری شواهد لازم یاری رسانده، و از شما در هر مصاحبه یا دادگاه‌های پناهندگی حمایت نماید.

در صورت اقامت بیشتر از مدت مجاز تعیین شده در داخل کشور انگلستان، چه اتفاقی خواهد افتاد؟
اگر بیشتر از مدت زمانی که ویزا یا مجوز اقامت شما تعیین شده است در داخل انگلستان بمانید، طبق قانون اداره مهاجرت انگلستان ”بدون وضعیت” یا “حضور غیرقانونی” شناخته شده و ماندن بیش از زمان مجاز می‌تواند چندین پیامد منفی قانونی به شرح ذیل داشته باشد:

  1. وضعیت غیرقانونی: وقتی که مدت اقامت ویزای توریستی انگلستان شما منقضی شد، بدون مجوز معتبر در بریتانیا بوده و حضور شما غیرقانونی می‌شود.
  2. بازداشت و اخراج: پلیس و مامورین اداره مهاحرت در صورت شناسایی، ممکن است شما را بازداشت و از بریتانیا اخراج نمایند.
  3. ممنوعیت ورود مجدد: افرادی که بیش از حد مجاز و بدون مجوز در داخل بریتانیا باقی مانده‌اند، برای مدت معینی از ورود مجدد به بریتانیا منع خواهند شد. مدت زمان ممنوعیت ورود شما به بریتانیا بستگی به مدت اقامت غیر قانونی شما دارد که به شرح ذیل متفاوت می‌باشند:
    1. اگر اقامت غیر مجاز شما در خاک بریتانیا بین ۳۰  الی ۹۰ روز باشد و به طور داوطلبانه، اما با هزینه دولت کشور را ترک نمایید، ممکن است ۱ سال از ورود مجدد به بریتانیا محروم شوید.
    2. اگر اقامت غیر مجاز شما در خاک بریتانیا بین ۹۰ روز الی ۱۲ ماه باشد و سپس کشور را ترک نمایید، ممکن است ۵ سال از ورود مجدد به بریتانیا محروم شوید.
    3. اگر اقامت غیر مجاز شما در خاک بریتانیا بیشتر از ۱۲ ماه باشد و سپس کشور را ترک نمایید، ممکن است ۱۰ سال از ورود مجدد به بریتانیا محروم شوید.
    4.  در صورت اخراج از بریتانیا، ممکن است با ممنوعیت ورود همیشگی نیز مواجه شوید.
  4. بدون حفاظت توسط ۳C: اگر قبل از تاریخ انقضای ویزای اصلی خود برای تمدید آن درخواست داده و پس از تاریخ انقضای آن، پرونده تمدید شما توسط افسر ویزا رد شود، از قانون حمایت اقامت ۳C  برخوردار نخواهید شد. این به این معنی است شما از تاریخ انقضای ویزا، به صورت غیر قانونی داخل بریتانیا اقامت داشته‌اید.
  5. تأثیر بر درخواست‌های آینده: اقامت غیر قانونی در بریتانیا می‌تواند به طور جدی بر هر درخواست ویزای انگلستان شما در آینده تأثیر منفی بگذارد.
  6. دسترسی به خدمات عمومی: اقامت غیر قانونی در بریتانیا می‌تواند دسترسی شما را به خدمات عمومی از جمله NHS (خدمات درمانی ملی) محدود نماید که این می‌تواند منجر به پرداخت هزینه‌های بالقوه برای درمان پزشکی شود.
  7. اجاره مسکن: صاحبخانه‌ها در بریتانیا موظفند وضعیت مهاجرت مستاجران را بررسی نموده و اگر اقامت غیر قانونی داشته باشند، ممکن است اجاره مسکن سخت‌تر شود و حتی به اداره مهاجرت بریتانیا گزارش دهند.
  8. حق رانندگی: توانایی شما برای اخذ یا تمدید گواهینامه رانندگی نیز ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد.

مبالغ پرداختی برای ویزای توریستی انگلستان
از آنجائیکه هزینه‌های مربوط به پرونده ویزای توریستی کشور انگلستان نسبت به تعداد، سن افراد خانواده شما و قوانین اداره مهاجرت، قابل تغییر می‌باشند، لذا می‌بایست فرم زیر را برای محاسبه هزینه‌های تقریبی تکمیل و ثبت نمایید:

محاسبه هزینه‌ها

محاسبه هزینه‌ها

توجه: لطفاً فرم زیر را با حروف فارسی تکمیل فرمایید.


مثال: بین روزهای شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۱۱ صبح الی ۴ بعدازظهر

چگونه می‌توانم اقدام کنم؟
شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و افتتاح پرونده خود در پورتال ویزاجو، به روش‌های زیر اقدام نمایید:

  1. ورود به پورتال ویزاجو: از آنجائیکه همه خدمات ویزاجو به مشتریان به صورت اینترنتی می‌باشد، به وب‌سایت visajoo.com مراجعه نموده و پس از «ثبت نام» به پورتال حساب‌کاربری خود وارد شوید.
  2. فرم‌‌ارزیابی رایگان: کارشناسان ما در ویزاجو قبل از صحبت یا مکاتبه با شما، نیاز به اطلاعات اولیه در مورد شرایط فعلی شما دارند، که می‌توانید با تکمیل «فرم ارزیابی» آن اطلاعات را به صورت کاملاً محرمانه در اختیار کارشناسان ما قرار دهید.
  3. نتیجه ارزیابی: همه گفتگو‌ها بین شما و ویزاجو از طریق ارسال و دریافت «تیکت» در پورتال ویزاجو می‌باشد. لذا پس از تکمیل فرم ارزیابی رایگان، با ارسال یک تیکت در حساب‌کاربری خود نتیجه ارزیابی را پیگیری نمایید.
  4. قرارداد: از آنجائیکه همه مشتریان ویزاجو از سراسر جهان هستند، امکان حضور برای امضای قرارداد را ندارند، قرارداد بین ویزاجو و مشتری به صورت قانونی و الکترونیکی در پورتال شما قرار گرفته است. برای کسب اطلاع از مفاد قرارداد ویزاجو، به پیوند «قرارداد الکترونیکی» مراجعه فرمایید.
  5. افتتاح پرونده: ویزاجو جهت سرعت دادن به ارائه خدمات و راحتی شما عزیزان، این امکان را فراهم آورده تا شما پرونده خود را به صورت اینترنتی بر روی این وب‌سایت افتتاح نموده و پرداخت آن را از طریق کردیت‌کارت، پی‌پال و یا صرافی‌های معتبر انجام نمایید. پس از دریافت مبلغ، کارشناسان ویزاجو سریعاً پرونده شما را بررسی نموده و بین ۲ روز کاری با شما در بخش «تیکت» مراحل بعدی را هماهنگ می‌نمایند.
  6. لیست مدارک: در این مرحله پس از پرداخت و افتتاح پرونده خود روی وب‌سایت، کارشناسان ویزاجو نسبت به شرایط فعلی و تعداد افراد همراه شما، لیست مدارک لازم را در یک تیکت برای شما ارسال می‌نمایند.
  7. کسب درآمد دلاری: اگر شما در هر کشوری مایل به همکاری با مجموعه بزرگ ویزاجو هستید، می‌توانید برای کسب درآمد دلاری به پیوند «کسب درآمد دلاری» مراجعه نموده و به عنوان نماینده رسمی ویزاجو برای ارائه برنامه‌های ویزا، اقامت و پاسپورت به دوستان و آشنایان خود، از راه دور مشغول به کار شوید. پرداخت کمیسیون ویزاجو به شما به صورت دلاری و هر دو هفته یکبار می‌باشد.