درباره کشور ایالات متحده آمریکا
United State of America

  • موقعیت جغرافیایی: ایالات متحده آمریکا یکی از کشورهای بزرگ جهان است که در قاره آمریکای شمالی قرار دارد. این کشور از شمال به ایالات متحده آمریکا و از جنوب به مکزیک مرز می‌باشد. از سمت غرب به اقیانوس آرام و از سمت شرق به اقیانوس اطلس محدود می‌شود.
  • زبان رسمی: ٪۷۹ انگلیسی، ٪۱۳ اسپانیایی، ٪۴ هند و اروپایی، ٪۳ جزایر آسیایی و اقیانوس آرام، ٪۱ غیره.
  • پایتخت: ایالت واشنگتن
  • تفاوت زمانی با تهران: به علت گستردگی این کشور، ساعات مختلف می‌باشند
  • مساحت کل کشور: حدود ۹،۸۸۳،۵۱۷ کیلومتر مربع
  • جمعیت و سن: ۳۲۳،۹۹۵،۵۲۸ نفر با ٪۰/۸۱ رشد جمعیت
  • ادیان: ٪۴۶ پروتستان ، ٪۲۱ کاتولیک رومی، ٪۲ مورمون، ٪۲ یهودی، ٪۱ مسلمان، ٪۱ بودایی، ٪۱ هندو و ٪۲۵ غیره.
  • نوع حکومت: جمهوری فدرال قانون اساسی
  • واحد پول: دلار آمریکا (USD).
  • نرخ ارز ایالات متحده آمریکا: یک دلار آمریکا حدوداً برابر با ۱/۳۷ دلار کانادا (CAD یا CND) می‌باشد.

چرا ایالات متحده آمریکا؟‌
ایالات متحده آمریکا که در سرتاسر جهان به عنوان سرزمین فرصت‌ها شناخته می‌شود، دارای فرهنگ غنی و متنوع، یکی از قوی‌ترین ارزهای جهان و یکی از پرطرفدارترین پاسپورت‌ در بین کشورها می‌باشد.

ویزای توریستی آمریکا
ویزای توریستی آمریکا
  • ویزا به صورت برچسب داخل پاسپورت الصاق می‌گردد.
  • اعتبار ویزا برای پاسپورت ایران تا ۶ ماه و یکبار ورود می‌باشد.
  • رنگ ویزا قرمز و آبی چند رنگ با هالوگرام امنیتی می‌باشد.
  • انجام انگشت‌‌نگاری و عکسبرداری الزامیست.
  • حداکثر مدت اقامت تا ۶ ماه داخل کشور آمریکا می‌باشد.
  • تمدید اقامت حداکثر تا ۶ ماه در داخل کشور آمریکا مجاز می‌باشد.
  • حضور در دوره‌های آموزشی کوتاه مدت بدون نیاز به ویزای تحصیلی حداکثر تا ۶ ماه در داخل کشور آمریکا مجاز می‌باشد.

مزایای داشتن ویزای توریستی کشور ایالات متحده آمریکا
ویزای توریستی کشور ایالات متحده آمریکا که به طور رسمی به بازدیدکنندگان با پاسپورت ایران اجازه می‌دهد تا برای مدت محدودی، معمولا تا سقف شش ماه، با یکبار ورود وارد ایالات متحده آمریکا شده و اقامت داشته باشند. مزایای ویزای توریستی کشور ایالات متحده آمریکا عبارتند از:

  1. گردش و بررسی: با ویزای توریستی ایالات متحده آمریکا، می توانید از مناظر، شهرها و جاذبه‌های متنوع و زیبایی که کشور ایالات متحده آمریکا دارد، بازدید و بررسی نمایید.
  2. بازدید دوستان یا خانواده: اگر از دوستان یا اعضای خانواده شما در کشور ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کنند، ویزای توریستی ایالات متحده آمریکا به شما این امکان را می‌دهد که از آنها بازدید نموده و مدتی را با آنها بگذرانید.
  3. تجارب فرهنگی: ایالات متحده آمریکا به چندفرهنگی بودنش معروف بوده و ویزای توریستی ایالات متحده آمریکا به شما اجازه می‌دهد تا تنوع فرهنگی غنی را که در سرتاسر کشور ایالات متحده آمریکا یافت میشوند، تجربه کنید.
  4. نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها: کشور ایالات متحده آمریکا در طول سال میزبان رویدادها و جشنواره‌های متعددی است و با داشتن ویزای توریستی ایالات متحده آمریکا می‌توانید در آنها شرکت نموده و لذت ببرید.
  5. فرصت‌های تجاری: اگرچه ویزای توریستی ایالات متحده آمریکا برای انجام امور تجاری در نظر گرفته نشده است، اما به شما این امکان را می‌دهد که فرصت‌های تجاری بالقوه را کشف نمایید، در کنفرانس‌ها شرکت نموده و با متخصصان در طول اقامت خود ارتباط برقرار نمایید.
  6. سهولت دریافت ویزای دیگر کشورها: شما با داشتن ویزای توریستی ایالات متحده آمریکا در پاسپورت خود می‌توانید به راحتی ویزای توریستی کشورهای آمریکا، انگلستان، استرالیا و شینگن را دریافت نمایید.
  7. امکان تاسیس شعبه: هر چند که در حال حاضر به علت تحریم‌‌های بین‌المللی, دارندگان پاسپورت ایرانی برای ثبت شرکت و افتتاح حساب بانکی شرکتی یا شخصی با محدودیتهای جدی روبرو هستند، اما ویزاجو با سابقه درخشان خود می‌تواند با ویزای توریستی ایالات متحده آمریکا برای شما ثبت شعبه و افتتاح حساب بانکی در کشور را انجام دهد.
  8. حساب بانکی شخصی یا شرکتی: امکان افتتاح حساب بانکی در بانک‌های بزرگ بین‌المللی مانند Bank of America, Citibank و غیره.
  9. کردیت‌کارت شخصی یا شرکتی: امکان دریافت انواع کردیت‌کارت در بانک‌های بزرگ بین‌المللی مانند Bank of America, Citibank و غیره.
  10. با توجه به مزایای ذکر شده، ویزاجو می‌تواند ویزای توریستی ایالات متحده آمریکا را برای شما و اعضای خانوادتان به عنوان یک تجربه جذاب و سودمند فراهم نماید.

انواع ویزاهای توریستی کشور ایالات متحده آمریکا
به سه نوع اصلی تقسیم می‌شود:

  1. ویزای B-۱: این نوع ویزا برای افرادی است که برای اهداف تجاری در ایالات متحده آمریکا بوده و می‌توانند فعالیت‌هایی مانند شرکت در کنفرانس‌، نمایشگاه و مذاکره در مورد قراردادها یا مشاوره با همکاران تجاری خود داشته باشند.
  2. ویزای B-۲: این نوع ویزا برای افرادی است که برای گردشگری، تعطیلات، بازدید از دوستان یا اقوام، معالجه پزشکی یا مشارکت در رویدادهای اجتماعی به میزبانی سازمان‌های مختلف به ایالات متحده آمریکا سفر می‌نمایند.
  3. ویزای B-۱/B-۲: این نوع ویزا برای افرادی است که هم سفرهای تجاری و لذت به ایالات متحده آمریکا را در بر می‌گیرد.

مبالغ پرداختی برای ویزای توریستی کشور ایالات متحده آمریکا

  1. هزینه‌های مربوط به ویزای توریستی کشور ایالات متحده آمریکا به شرح زیر می‌باشند:
  2. هزینه پرونده در اداره مهاجرت ایالات متحده آمریکا: ۱۸۵ دلار آمریکا برای هر نفر.
  3. هزینه‌های خدمات ویزاجو: این هزینه‌ها به دلار آمریکا بسته به تعداد و سن افراد پرونده متفاوت می‌باشند.

لطفاً توجه داشته باشید که ممکن است مبالغ پرداختی در هر زمانی تغییر نمایند. لطفاً برای اطلاعات دقیق و به روز در مورد هزینه‌های ویزا، اقامت و پاسپورت، وب‌سایت ویزاجو را به دفعات بررسی فرمایید.

آیا ویزای توریستی کشور ایالات متحده آمریکا شامل اعضای خانواده هم می‌شود؟
ویزای توریستی ایالات متحده آمریکا به صورت انفرادی اعطا می‌گردد، به این معنی که ویزاجو برای هر یک از اعضای خانواده باید یک پرونده جدا ثبت نماید. در صورت تایید ویزا در اداره مهاجرت کشور ایالات متحده آمریکا، در پاسپورت هر یک از اعضای خانواده یک ویزا چسبانده خواهد شد.

فرایند کامل ویزای توریستی کشور ایالات متحده آمریکا در ویزاجو چگونه است؟
روند پرونده ویزای توریستی ایالات متحده آمریکای هر متقاضی پس از پرداخت در ویزاجو، به شرح زیر می‌باشند:

  1. ارزیابی شرایط متقاضی: قبل از شروع فرآیند پرونده، ویزا باید مطمئن شود که متقاضی برای درخواست ویزای توریستی ایالات متحده آمریکا واجد شرایط می‌باشد. می‌توانید معیارهای واجد شرایط بودن را در همین صفحه بررسی نمایید.
  2. بررسی مدارک لازم: ویزاجو تمام مدارک لازم متقاضی مانند پاسپورت معتبر، اثبات مالی، وابستگی در کشور مادر و سایر مدارک مورد نیاز را بر اساس شرایط ایشان و قوانین روز اداره مهاجرت کشور ایالات متحده آمریکا، تنظیم و بررسی می‌نماید.
  3. فرم‌های دولتی: ویزاجو تمامی فرم‌های مربوط به اداره مهاجرت کشور ایالات متحده آمریکا را طبق قوانین روز اداره مهاجرت ایالات متحده آمریکا تکمیل نموده و اطمینان حاصل می‌نماید که تمام اطلاعات ارائه شده از طرف متقاضی دقیق و کامل ثبت شده‌اند.
  4. نامه‌های رسمی: پس از تکمیل پرونده، ویزاجو نامه‌های مربوط به برنامه سفر متقاضی به ایالات متحده آمریکا را تنظیم می‌نماید.
  5. ثبت پرونده: ویزاجو پس از تکمیل کل پرونده و دریافت مبالغ از متقاضی، پرونده را نسبت به محل اقامت متقاضی به نزدیکترین سفارت ارسال می‌نماید.
  6. نوبت وقت سفارت: ویزاجو برای هر یک از متقاضیان ویزای ایالات متحده آمریکا، یک وقت سفارت رسمی اخذ می‌نماید و شما می‌توانید با در دست داشتن آن، به سفارت آمریکا در دبی یا ابوظبی در امارات متحده عربی مراجعه نمایید.
  7. مصاحبه با افسر: در تاریخ و ساعت تعیین شده، یک مصاحبه حضوری در سفارت مربوطه با افسر ویزا خواهید داشت که در مورد علت سفر به آمریکا از شما سئوال خواهد شد.
  8. صدور ویزا: اگر افسر اداره مهاجرت ایالات متحده آمریکا از علت سفر شما به آمریکا قانع شده و مدارک شما را بررسی نماید، پس از قبول شدن، از شما درخواست می‌نماید تا اصل پاسپورت خود را برای ادامه فرایند پرونده تحویل نمایید.

لطفاً توجه داشته باشید که این یک نمای کلی از روند و جزئیات خاص پرونده‌های ویزا می‌باشد و ممکن است بسته به شرایط فرد و کشور محل اقامت شما متفاوت باشند.

مدت زمان رسیدگی به پرونده ویزای توریستی ایالات متحده آمریکا در سفارت چقدر است؟
زمان رسیدگی به پرونده ویزای توریستی ایالات متحده آمریکا در سفارت بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله:

  1. بررسی‌های امنیتی: متقاضیان ایرانی ممکن است تحت بررسی‌های امنیتی دقیق‌تری قرار بگیرند که می‌تواند به زمان بررسی پرونده اضافه کند.
  2. روابط دیپلماتیک: روابط دیپلماتیک بین ایالات متحده آمریکا و ایران برای چندین دهه متشنج بوده است که می‌تواند روند درخواست ویزا را پیچیده‌تر و طولانی‌تر کند.
  3. مکان‌های محدود: دولت ایالات متحده آمریکا، سفارت یا کنسولگری در کشور ایران ندارد، بنابراین ویزاجو پرونده‌های ایرانیان را معمولاً در کشورهای ثالث مانند ترکیه، ارمنستان یا امارات متحده عربی ثبت می‌نماید. این امر می‌تواند به دلیل پیچیدگی‌های لجستیکی رسیدگی به درخواست‌های ویزا برای اتباع ایرانی در این کشورهای ثالث، تاخیر بیشتری را ایجاد کند.
  4. شفافیت پرونده: صحیح و کامل بودن مشخصات، مدارک و عکس متقاضی در پرونده برای افسر ویزا بسیار مهم است که در صورت ایجاد سئوال برای افسر، ممکن است روند پرونده طولانی‌تر شود.
  5. تعداد پرونده‌ها در سفارت: حجم پرونده‌های دریافت شده در سفارت ایالات متحده آمریکا روی زمان رسیدگی به پرونده‌ ویزای توریستی شما تاثیر دارد.

آیا می‌توانم با داشتن ویزای توریستی در کشور ایالات متحده آمریکا ملک بخرم؟
بله. شما می توانید با داشتن ویزای توریستی کشور ایالات متحده آمریکا در این کشور ملک خریداری نمایید. کشور آمریکا محدودیت خاصی ندارد که شهروندان غیر آمریکایی یا گرشگران دارای ویزای توریستی (B-۱/B-۲) را از خرید املاک و مستغلات باز دارد. با این حال، چند نکته وجود دارد که ویزاجو نظر شما را به ‌آنها جلب می‌نماید:

  1. مالکیت ملک اجازه اقامت نمی‌دهد: خرید ملک در کشور ایالات متحده آمریکا هیچگونه اقامت یا ویزا خاصی به شما نمی‌دهد. شما نمی‌توانید به طور نامحدود در ایالات متحده زندگی کنید، چون به این دلیل که در آنجا مالک خانه و زمین هستید. اقامت شما همچنان بر اساس شرایط ویزا یا برنامه لغو ویزا تعیین می‌شود.
  2. پیامدهای مالیاتی: مالکان خارجی ممکن است با پیامدهای مالیاتی خاصی هم در کشور ایالات متحده آمریکا و هم در کشور خود مواجه شوند. برای درک بهتر این پیامدها می‌توانید با متخصص مالیاتی در ویزاجو مشورت نمایید.
  3. اخذ وام مسکن ممکن است مشکل باشد: با اینکه اتباع خارجی می‌توانند وام مسکن در کشور ایالات متحده آمریکا دریافت نمایند، ولی ممکن است چالش برانگیزتر از یک شهروند آمریکایی باشد. وام دهندگان ممکن است به مبلغ پیش پرداخت بیشتری نیاز داشته باشند یا نرخ‌های بهره بالاتری را دریافت نمایند. علاوه بر این ممکن است، سابقه اعتباری شما از کشور شما توسط موسسه وام دهنده درخواست شود، بنابراین ایجاد سابقه اعتباری در کشور ایالات متحده آمریکا می‌تواند برای تامین مالی مفید باشد.
  4. باز کردن حساب بانکی: افتتاح حساب بانکی در کشور ایالات متحده آمریکا برای بسیاری از خریداران خارجی جهت تسهیل معامله ملک و هزینه‌های جاری، مفید می‌باشد. با این حال، گاهی اوقات باز کردن یک حساب برای افراد غیر مقیم چالش برانگیزتر بوده و اسناد خاصی مورد نیاز می‌باشد.
  5. بیمه: اگر در کشور آمریکا قصد خرید ملک را دارید، داشتن بیمه سالیانه برای ملک مورد نظر نیاز می‌باشد که ممکن است مبلغ آن برای افراد غیر مقیم زیادتر بوده و به برخی مراحل اضافی نیاز داشته باشد.
  6. پیامدهای حقوقی: قوانین املاک و مستغلات در کشور آمریکا می‌تواند پیچیده باشد، و برای افراد غیر مقیم، ممکن است ملاحظات اضافی در نظر گرفته شود.
  7. فروش ملک: اگر تصمیم فروش ملک خود را دارید، توجه داشته باشید که ممکن است عوارض مالیاتی داشته باشد، به خصوص اگر ارزش ملک در بازار افزایش یافته باشد.

اگر قصد خرید ملک در کشور ایالات متحده آمریکا را دارید، ایده خوبی است که با مشاورین املاک با تجربه متخصصین مالیاتی در ویزاجو مشورت نمایید تا به شما در مسیریابی این فرآیند و درک هرگونه پیامدهای مالی یاری رساند.

آیا با داشتن ویزای توریستی ایالات متحده آمریکا، می توانم فرزند خود را در کشور ایالات متحده آمریکا به دنیا بیاورم؟
با اینکه از نظر فنی امکان زایمان در کشور ایالات متحده آمریکا در حین سفر با ویزای توریستی (B-۱/B-۲) وجود دارد، ولی مفاهیم و ملاحظات قابل توجهی وجود دارند که ویزاجو در زیر شرح می‌نماید:

  1. نگرانی از ارائه اطلاعات نادرست: وقتی برای ویزای توریستی آمریکا درخواست می‌دهید یا وارد آن کشور می‌شوید، در مرز ورود به آمریکا از شما در مورد هدف شما از سفر به آمریکا پرسیده می‌شود. اگر مقامات مهاجرت مرزی آمریکا بر این باور باشند که شما اهداف خود در زمان ثبت پرونده چیز دیگری تعریف نموده‌ باشید، (برای مثال، گفتن اینکه برای گردشگری می‌آیید در حالی که هدف اصلی شما زایمان درکشور  ایالات متحده آمریکا است)، می تواند منجر به عواقب جدی مانند لغو ویزا یا حتی ممنوعیت ورود در آینده شود.
  2. هزینه‌های پزشکی: مراقبت‌های پزشکی در کشور ایالات متحده آمریکا، از جمله زایمان، می‌تواند بسیار گران باشد. اگر قصد زایمان در ایالات متحده را دارید، اطمینان حاصل نمایید که از امکانات مالی یا بیمه درمانی مناسب برای پوشش تمام هزینه‌های پزشکی برخوردار هستید. بیمارستان‌ها ممکن است قبل از ارائه مراقبت، درخواست سپرده یا مدرک بیمه نمایند.
  3. چالش‌های بیمه درمانی: برخی از بیمه نامه‌های درمانی ممکن است زایمان را برای گردشگران پوشش ندهند یا محدودیت‌های خاصی داشته باشند. اگر قصد خرید بیمه درمانی در کشور آمریکا را دارید، شرایط را به دقت بررسی نموده و مطمئن شوید که فرایند زایمان تحت پوشش بیمه شما می‌باشد.
  4. حق شهروندی: کودکی که در کشور ایالات متحده آمریکا متولد می‌شود، به طور خودکار شهروند رسمی با حق تولد در خاک این کشور را دارد. با اینکه، این می‌تواند مزایای خاصی را برای کودک فراهم نماید، اما می‌تواند پیامدهای بلندمدتی برای مالیات و سایر مسئولیت‌های اجتماعی نیز داشته باشد.
  5. ویزای آینده: اگر مقامات کشور ایالات متحده آمریکا تشخیص دهند که شما بدون افشای این هدف در کشور آمریکا با ویزای توریستی زایمان کرده‌اید، می‌تواند بر روی درخواست‌های ویزا در آینده تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، اگر در آینده برای ویزای آمریکا درخواست دهید، ممکن است در مورد نیت شما مشکوک بشوند که به طور معمول، فرایند و تایید آن ویزا را پیچیده‌تر یا ضعیف می‌نماید.
  6. سفر رفت و برگشت: بسته به زمان و هر گونه مسائل پزشکی، ممکن است در بازگشت به کشور خود با یک نوزاد تازه متولد شده، چالش‌ها یا تاخیرهایی وجود داشته باشد، به ویژه در تامین اسناد سفر مناسب برای نوزاد تازه متولد شده.

اگر با ویزای توریستی قصد زایمان در کشور ایالات متحده آمریکا را دارید، بسیار مهم است که با شفاف و آگاهی کامل از عواقب احتمالی آن مطلع باشید.

آیا زایمان در کشور ایالات متحده آمریکا با ویزای توریستی برای والدین عواقبی دارد؟
زایمان در کشور ایالات متحده آمریکا در حین اقامت با ویزای توریستی به طور خودکار پیامدهای مهاجرتی منفی برای والدین یا لغو ویزای توریستی آنها را به دنبال نخواهد داشت. تا زمانی که والدین قوانین ویزای توریستی ایالات متحده آمریکا را رعایت نمایند، صادقانه قصد خود را به اداره مهاجرت ایالات متحده آمریکا افشا و بیشتر از مدت زمان مجاز در خاک ایالات متحده آمریکا نمانند، زایمان فرزندشان در ایالات متحده آمریکا نباید مستقیماً منجر به پیامدهای نامطلوب مهاجرتی یا لغو ویزای توریستی آنها شود. ولی با این حال، کودکی که در کشور ایالات متحده آمریکا متولد می‌شود، به طور خودکار شهروند رسمی با حق تولد در خاک این کشور را دارد. با اینکه، این می‌تواند مزایای خاصی را برای کودک فراهم نماید، اما می‌تواند پیامدهای بلندمدتی برای مالیات و سایر مسئولیت‌های اجتماعی نیز داشته باشد.

آیا می‌توانم در کشور ایالات متحده آمریکا با ویزای توریستی کار کنم؟
خیر. با ویزای توریستی (B-۱/B-۲) نمی‌توانید به صورت قانونی در کشور ایالات متحده آمریکا مشغول به کار شوید. ویزای B-۱/B-۲ به ترتیب برای اهداف تجاری (مانند شرکت در جلسات یا کنفرانس‌ها) و گردشگری صادر شده است. اشتغال به کار با ویزای توریستی، قانوناً غیرمجاز بوده و به عنوان نقض قانون دولت محسوب می‌شود. اگر ماموران وزارت کار شما را در شرکتی یا مغازه‌ای با ویزای توریستی ببینند، ممکن است شرایط ذیل برای شما اتفاق بیافتد:

  1. لغو ویزا: اگر مقامات متوجه شوند که شما غیرقانونی کار می‌کنید، می‌توانید فوراً ویزای شما را باطل نمایند.
  2. اخراج از کشور: درگیر شدن در کار با ویزای توریستی می‌تواند منجر به اخراج شما از کشور آمریکا مجر شود.
  3. ویزا‌ی آینده: نقض شرایط ویزای توریستی فعلی شما می‌تواند به طور جدی بر پرونده‌های آینده شما تأثیر بگذارد. بسته به شدت تخلف ممکن است با موجب محرومیت‌های چند ساله یا حتی دائمی شود.

اگر مایل به کار در کشور ایالات متحده آمریکا هستید، باید بر اساس وضعیت، شرایط و ماهیت شغل خود، برای ویزا یا مجوز کار استخدام مناسب اقدام کنید.

آیا می‌توانم در کشور ایالات متحده آمریکا با ویزای توریستی تحصیل کنم؟
اگر شما با ویزای توریستی (B-۱/B-۲) در داخل کشور ایالات متحده آمریکا هستید، شما مجاز به تحصیل در دوره‌های آموزشی بلند مدت نیستید. با این حال، ممکن است به شما اجازه داده شود در دوره‌های تفریحی یا آموزشی کوتاه مدت، مانند کلاس‌های هنری یا آشپزی شرکت نمایید. اینها معمولا دوره‌هایی هستند که به اخذ مدرک آکادمیک منتهی نمی‌شوند. اگر می‌خواهید تحصیلات آکادمیک یا حرفه‌ای را در کشور ایالات متحده آمریکا دنبال نمایید، باید برای ویزا یا مجوز تحصیلی رسمی مناسب اقدام نمایید:

  1. ویزای F-۱: این برای متقاضیانی است که می‌خواهند در موسسات دانشگاهی یا برنامه‌های زبان انگلیسی شرکت نمایند.
  2. ویزای M-۱: این برای متقاضیانی است که می‌خواهند در موسسات فنی‌حرفه‌ای یا غیر آکادمیک شرکت نمایند.
  3. تغییر وضعیت ویزا: اگر در داخل کشور آمریکا هستید، قبل از شروع تحصیل، باید برای تغییر وضعیت اقامتی، پرداخت هزینه، و ارائه مدرکی مبنی بر پذیرش شما در یک برنامه تحصیلی و توانایی مالی شما برای حمایت از خود در حین تحصیل به اداره مهاجرت ارائه شود.
  4. عدم شروع قبل از دریافت مجوز: تا زمانی که تغییر وضعیت اقامتی شما از ویزای توریستی به تحصیلی تایید نشده باشد، شما مجاز به تحصیل نمی‌باشید. شروع قبل از دریافت تاییدیه می‌تواند منجر به نقض وضعیت ویزای شما و اخراج از کشور بشود.
  5. مدت اعتبار و تمدید ویزا: اگر تغییر وضعیت شما به ویزا یا مجوز تحصیلی تایید شود، مدت زمانی که می‌توانید در کشور ایالات متحده آمریکا بمانید در آن ذکر خواهد شد که کاملاً بستگی به مدت دوره تحصیلی شما و نظر افسر ویزا دارد. دانشجویان دارنده ویزای F-۱ معمولاً مجاز به اقامت در طول دوره تحصیلی خود به اضافه مقداری زمان اضافی برای آموزش عملی می‌باشند.

شایان ذکر است که تایید درخواست تغییر وضعیت از ویزای توریستی به ویزای تحصیلی تضمینی نیست. با این حال، اگر مدت برنامه تحصیلی یا دوره شما شش ماه یا کمتر باشد مانند دوره‌های زبان انگلیسی، نیازی به مجوز یا ویزای تحصیلی ندارید، اما همچنان برای ورود به ویزای بازدید یا توریستی معتبر نیاز دارید.

آیا می‌توانم در داخل کشور ایالات متحده آمریکا با ویزای توریستی پناهنده شوم؟
بله. به طور کلی شما می‌توانید برای پناهندگی در کشور ایالات متحده آمریکا بدون توجه به وضعیت مهاجرت خود یا نحوه ورود به کشور اقدام نمایید که دارای فراینده پیچیده‌ای می‌باشد. اگر در حال حاضر در داخل کشور ایالات متحده آمریکا هستید، چه با ویزای توریستی، ویزای دانشجویی یا حتی بدون وضعیت اقامتی معتبر، اگر از شکنجه یا اعدام در کشور خود می‌ترسید بر اساس موارد زیر می‌توانید درخواست پناهندگی نمایید:

نژاد، مذهب، ملیت، عضویت در یک گروه اجتماعی خاص و یا از نظر سیاسی.

با این حال، نکات مهمی وجود دارند که ویزاجو آنها را برای شما در زیر شرح می‌دهد:

  1. مهلت یکساله: به طور کلی، شما باید ظرف یک سال از آخرین ورود خود به کشور ایالات متحده آمریکا درخواست پناهندگی خود را ثبت نمایید. استثنائات این قانون وجود دارد، اما آنها خاص و محدود هستند (مثلاً تغییر شرایط در کشور شما یا شرایط شخصی).
  2. فرآیند پناهندگی تایید شده در مقابل دفاعی: اگر شما به تنهایی درخواست پناهندگی می‌دهید (بدون اینکه در مراحل اخراج از کشور باشید)، این فرآیند به عنوان پروسه پناهندگی “تأیید کننده” شناخته می‌شود. اگر در مراحل اخراج از کشور هستید و در حال دفاع از پرونده خود در برابر اخراج از کشور آمریکا هستید، به این فرآیند پناهندگی “دفاعی” می‌گویند.
  3. مصاحبه برای سنجش ترس: اگر در مرز یا بندر ورودی کشور آمریکا بدون مدارک هویتی مناسب گرفتار شوید و ترس از بازگشت به کشور خود را ابراز نمایید، معمولاً با افسر مرزی یک مصاحبه به عنوان “سنجش ترس” خواهید داشت که تعیین می‌نماید آیا درخواست شما واجد شرایط قوانین پناهندگی آمریکا می‌باشد یا خیر.
  4. مجوز کار: اگر ۳۶۵ روز از ثبت درخواست پناهندگی شما در خاک آمریکا گذشته باشد و نامه‌ای از طرف اداره مهاجرت آمریکا در مورد درخواست خود دریافت نکرده باشید، ممکن است برای مجوز کار واجد شرایط باشید.
  5. مزایا و محدودیت‌ها: وضعیت پناهندگی به شما امکان می‌دهد در کشور ایالات متحده آمریکا مانده و برای کارت ملی اجتماعی درخواست داده و اجازه کار دریافت‌ نمایید. در صورت دریافت قبولی پناهندگی در دادگاه، می‌توانید یک سال پس از دریافت وضعیت پناهندگی خود، برای کارت اقامت دائم آمریکا یا همان گرین کارت اقدام نمایید. همچنین ممکن است واجد شرایط برای آوردن برخی از اعضای خانواده به کشور ایالات متحده آمریکا نیز باشید.
  6. موانع بالقوه: برخی شرایط ممکن است شما را از واجد شرایط بودن برای پناهندگی باز دارد، مانند آزار و اذیت افراد عادی، محکوم شدن به جرائمی که در قانون اساسی آمریکا نیز وجود داشته باشند، یا اسکان در کشوری آزاد قبل از ورود به کشور ایالات متحده آمریکا.

با توجه به پیچیدگی قانون پناهندگی و خطرات زیاد آن، مشورت با متخصصان ویزاجو در پرونده‌های پناهندگی، سودمند می‌باشد. ویزاجو می‌تواند شما را در فرآیند درخواست راهنمایی نموده، به شما در جمع‌آوری شواهد لازم یاری رسانده، و از شما در هر مصاحبه یا دادگاه‌های پناهندگی حمایت نماید.

در صورت اقامت بیشتر از مدت مجاز تعیین شده در داخل کشور ایالات متحده آمریکا، چه اتفاقی خواهد افتاد؟
اگر بیشتر از مدت زمانی که ویزا یا مجوز اقامت شما تعیین شده است در داخل آمریکا بمانید، طبق قانون اداره مهاجرت ایالات متحده آمریکا ”بدون وضعیت” یا “حضور غیرقانونی” شناخته شده و ماندن بیش از زمان مجاز می‌تواند چندین پیامد منفی قانونی به شرح ذیل داشته باشد:

  1. حضور غیر قانونی: از روز پس از انقضای مدت اقامت مجاز شما در کشور آمریکا، وضعیت اقامتی شما به “حضور غیرقانونی” تبدیل شده و هر روز اقامت اضافه در کشور آمریکا می‌تواند بر توانایی شما برای بازگشت به این کشور در آینده تأثیر جدی بگذارد.
  2. ممانعت از ورود مجدد: اگر در کشور آمریکا بیش از ۱۸۰ روز و کمتر از یک سال حضور غیرقانونی داشته باشید، ممکن است پس از خروج از آمریکا به مدت ۳ سال از ورود مجدد به این کشور منع شوید. اگر ۱ سال یا بیشتر حضور غیرقانونی داشته باشید، ممکن است پس از خروج از آمریکا به مدت ۱۰ سال از ورود مجدد به این کشور منع شوید.
  3. لغو ویزا:اقامت غیر مجاز می‌تواند منجر به لغو خودکار ویزای توریستی شما گردد. این بدان معناست که اگر می‌خواهید در آینده به ایالات متحده آمریکا سفر نمایید، باید برای ویزای جدید اقدام نمایید.
  4. مشکل در دریافت ویزاهای آینده: اقامت بیش از حد ممکن است بر توانایی شما برای دریافت ویزای کشور آمریکا در آینده تأثیر بگذارد. افسران ویزا ممکن است اقامت بیش از حد شما را به عنوان نشانه‌ای از اینکه شما مسافر قابل اعتمادی نیستید تلقی کنند و این امر تایید ویزا را سخت‌تر خواهد نمود.
  5. بازداشت و اخراج از آمریکا: اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده آمریکا (ICE) می‌تواند افرادی را که به طور غیرقانونی در کشور هستند بازداشت و اخراج نماید. این ممکن است اتفاق بیفتد حتی اگر فقط چند روز بیشتر از ویزای خود باقی مانده باشد.
  6. ممنوعیت دائمی: اگر یک سال یا بیشتر از مدت اقامت خود در کشور آمریکا بمانید و سپس سعی کنید بدون ویزا دوباره وارد ایالات متحده شوید، ممکن است با یک ممنوعیت دائمی از این کشور مواجه شوید.
  7. جریمه مالی: در حالی که کمتر رایج است، ممکن است جریمه‌های نقدی مرتبط با اضافه اقامت شما در کشور آمریکا وجود داشته باشد.

مبالغ پرداختی برای ویزای توریستی آمریکا
از آنجائیکه هزینه‌های مربوط به پرونده ویزای توریستی کشور ایالات متحده آمریکا نسبت به تعداد، سن افراد خانواده شما و قوانین اداره مهاجرت، قابل تغییر می‌باشند، لذا می‌بایست فرم زیر را برای محاسبه هزینه‌های تقریبی تکمیل و ثبت نمایید:

محاسبه هزینه‌ها

محاسبه هزینه‌ها

توجه: لطفاً فرم زیر را با حروف فارسی تکمیل فرمایید.


مثال: بین روزهای شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۱۱ صبح الی ۴ بعدازظهر

چگونه می‌توانم اقدام کنم؟
شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و افتتاح پرونده خود در پورتال ویزاجو، به روش‌های زیر اقدام نمایید:

  1. ورود به پورتال ویزاجو: از آنجائیکه همه خدمات ویزاجو به مشتریان به صورت اینترنتی می‌باشد، به وب‌سایت visajoo.com مراجعه نموده و پس از «ثبت نام» به پورتال حساب‌کاربری خود وارد شوید.
  2. فرم‌‌ارزیابی رایگان: کارشناسان ما در ویزاجو قبل از صحبت یا مکاتبه با شما، نیاز به اطلاعات اولیه در مورد شرایط فعلی شما دارند، که می‌توانید با تکمیل «فرم ارزیابی» آن اطلاعات را به صورت کاملاً محرمانه در اختیار کارشناسان ما قرار دهید.
  3. نتیجه ارزیابی: همه گفتگو‌ها بین شما و ویزاجو از طریق ارسال و دریافت «تیکت» در پورتال ویزاجو می‌باشد. لذا پس از تکمیل فرم ارزیابی رایگان، با ارسال یک تیکت در حساب‌کاربری خود نتیجه ارزیابی را پیگیری نمایید.
  4. قرارداد: از آنجائیکه همه مشتریان ویزاجو از سراسر جهان هستند، امکان حضور برای امضای قرارداد را ندارند، قرارداد بین ویزاجو و مشتری به صورت قانونی و الکترونیکی در پورتال شما قرار گرفته است. برای کسب اطلاع از مفاد قرارداد ویزاجو، به پیوند «قرارداد الکترونیکی» مراجعه فرمایید.
  5. افتتاح پرونده: ویزاجو جهت سرعت دادن به ارائه خدمات و راحتی شما عزیزان، این امکان را فراهم آورده تا شما پرونده خود را به صورت اینترنتی بر روی این وب‌سایت افتتاح نموده و پرداخت آن را از طریق کردیت‌کارت، پی‌پال و یا صرافی‌های معتبر انجام نمایید. پس از دریافت مبلغ، کارشناسان ویزاجو سریعاً پرونده شما را بررسی نموده و بین ۲ روز کاری با شما در بخش «تیکت» مراحل بعدی را هماهنگ می‌نمایند.
  6. لیست مدارک: در این مرحله پس از پرداخت و افتتاح پرونده خود روی وب‌سایت، کارشناسان ویزاجو نسبت به شرایط فعلی و تعداد افراد همراه شما، لیست مدارک لازم را در یک تیکت برای شما ارسال می‌نمایند.
  7. کسب درآمد دلاری: اگر شما در هر کشوری مایل به همکاری با مجموعه بزرگ ویزاجو هستید، می‌توانید برای کسب درآمد دلاری به پیوند «کسب درآمد دلاری» مراجعه نموده و به عنوان نماینده رسمی ویزاجو برای ارائه برنامه‌های ویزا، اقامت و پاسپورت به دوستان و آشنایان خود، از راه دور مشغول به کار شوید. پرداخت کمیسیون ویزاجو به شما به صورت دلاری و هر دو هفته یکبار می‌باشد.